• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd ang band

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Har ropat in den här utan någon särskild tanke. Har inte hämtat ut den än, så jag vet inte ens hur stor den är, men den borde väl ligga runt 35-36mm i diameter.
image.jpg

Funderar på att ge den till min tjej om den håller tiden OK. Har ni några råd vad gäller band? Den ljusa tavlan gör mig rådvill.

Tack på förhand
JoberMan
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker du ska köra på antingen som någon sa ett lite pastellfärgat band till sommar/vår, annars ett mer vintageaktigt men fint (ej fransigt) tunt läder. Tänker som på denna seiko jag hade ett tag:
DSC_0004_zps086d3e02.jpg

Just detta var från easy rider, men finns nog någon forumprofil som kan göra liknande för några hundra. Tycker de passar perfekt på äldre ur med denna typ av band. Lite dress men ändå inte jättedressig känsla. Patineras dessutom på ett trevligt sätt.

Tycker just den där seikomodellen är riktigt fin och lyckad iaf! Nog ett bra köp :)
 

Moviken

Omega
Gammal och trött, men at bruka tjejen som soptipp för innköp utan nogon särskildt tanke er vel inte hva man gör ?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Inte fel att ge spontanköp til din polare, brorsa, kollega, granne och svärforeldra.
Men att ge et innköp utan nogon särskildt tanke til tjejen, hmmm... Mitt stilråd: Nej.

Spontanköp kan vara minst lika uppskattade om inte än mer uppskattat då det är något helt oväntat. Att han dessutom lägger energi på att skaffa nytt band osv för att passa henne tyder på att det finns visst engagemang bakom. Släpp din tråkiga stil istället.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Inte fel att ge spontanköp til din polare, brorsa, kollega, granne och svärforeldra.
Men att ge et innköp utan nogon särskildt tanke til tjejen, hmmm... Mitt stilråd: Nej.
Min förfrågan gällde smakråd vad gäller klockband. Vad du anser om tanklösheten i mina gåvor till min tjej fäster jag inte särskilt stor vikt vid. Testa familjeliv.se för att ge allmänna relationsråd.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Jag ger inga relationsråd. Men on topic skulle jag kunna tänka mig att ett perlonband skulle kunna funka. Lite mörkare dämpat för höst/vinter, någon klar och färgglad variant för vår/sommar.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag ger inga relationsråd. Men on topic skulle jag kunna tänka mig att ett perlonband skulle kunna funka. Lite mörkare dämpat för höst/vinter, någon klar och färgglad variant för vår/sommar.
Inne på samma spår. Har beställt ett par perlon från KS perlonkran Josef B. Sandfärgade, inte så färgglatt kanske, men jag ska testa lite olika bandalternativ.
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Klockan är ju helt neutral så nästan vad som helst lär passa. Gillas ett band så kan det väljas utan eftertanke.
 
Topp