• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd behövs ASAP...

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ska på kalas ikväll. Tänkte ha Smoking.. Nu ska man ju enligt gamla regler inte bära armbandsur till detta. Men att gå klocklös är ju liksom inget alternativ för oss,eller hur?
Så vad tycks.. Funkar detta läder på Dwellern? Eller ska jag helt enkelt fläska på med Paneraien?
image.jpg

Eller ska länken på Rollen?
Faan vad jag behöver en Reverso!!!:-/
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Pannan är ju faktiskt minst odressig av de två.
(Är det för övrigt inte till frack som armbandsur är ett big no-no?)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har för mig att det är samma sak m Smoking. Endast JB som har dispens..
Tänk på att jag är en gammal jävel.. Så de regler jag läst kan tom dateras pre Ribbing.
Tror problemet är löst i alla fall. Frågade frun och hon sa Panerai. Bara att lyda;-)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fickur? Förstår inte problemet. Om jag någonsin skulle ha smoking skulle det här nog få komma med.
image.jpg
Jag har ett, iofs i stål men tyvärr går det inte som det ska. Måste ligga med glaset ner för att den ska ticka på.. Tyvärr så är jag lite knepig på det sättet att jag vill att klockskrället ska funka...
Kanske ska serva fickuret istället för att köpa en dressklocka?!
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Du
Ska på kalas ikväll. Tänkte ha Smoking.. Nu ska man ju enligt gamla regler inte bära armbandsur till detta. Men att gå klocklös är ju liksom inget alternativ för oss,eller hur?
Så vad tycks.. Funkar detta läder på Dwellern? Eller ska jag helt enkelt fläska på med Paneraien?
image.jpg

Eller ska länken på Rollen?
Faan vad jag behöver en Reverso!!!:-/
du har säkert flera timmar till festen börjar !
Stick nu ut o köp en snygg guld dressare !
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Har för mig att det är samma sak m Smoking. Endast JB som har dispens..
Tänk på att jag är en gammal jävel.. Så de regler jag läst kan tom dateras pre Ribbing.
Tror problemet är löst i alla fall. Frågade frun och hon sa Panerai. Bara att lyda;-)
Eller så använder man Google, söker "armbandsur smoking", klickar på första länken vilken råkar vara King och läser följande...:
image.jpg

:D
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Eller så använder man Google, söker "armbandsur smoking", klickar på första länken vilken råkar vara King och läser följande...:
image.jpg

:D
Precis !! Och King magazine är facit menar du?
Men jag har ju nu gjort som de skriver!! Valt med omsorg! Sen att det blev en dykarklocksgris är en annan femma;-)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Kan Prins Daniel köra med klocka till frack på sitt bröllop kan du också göra det. Så kör! :D
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
En vitguld eller gulguld DD i president eller läderband kommer att sitta perfekt! Det måste bli ditt nästa köp [emoji1]
 

Jonte73

Audemars
I brist på fungerande fickur säger jag SD på länk.
Och skitsamma eg, se till att ha kul och dra på som fan ikv :)
 
Du behöver ett dressur!!

Bär man smoking behöver man verkligen ett sånt. Själv har jag inte haft smoking sen gymnasiebalen för typ 13 år sedan :D
 
Topp