• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd Breitling

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Är lite småsugen på en breitling igen och tycker nya avenger 2 gmt och seawolf ser ganska fina ut.
Det lutar åt gmt:n som är 43mm jämfört med seawolfens 45mm.
Vilken modell och färg på urtavlan tycker ni är snyggast ? Kanske någon som har sett dom live.

GMT
Breitling-AvengerII-GMT-dial-bracelet_zpsce45277a.jpg

Breitling-AvengerII-GMT-black-arabic_zpse6841314.jpg


Seawolf
123copyo_zpsc2cb011c.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Tycker att den beiga tavlan var fräckast på GMT modellen, av seawolf serien så skulle jag nog säga grå, sen var det inge sämre av att den hade arabiska siffror...
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Håller med Af Sjodahl (och han verkar ju ha lite koll på det där med armbandsur:happyhappy:). Beige (eller vad de nu kallar nyansen) känns ganska rätt här. Allt annat en beige, skulle man kunna säga. :D

Just den tavlan tippar jag blir lite ovanligare, plus att jag gillar länken bättre på modellen; då den har lite bredare mittlänk. Snyggt! Annars är Breitling på tok för stort för mig... men det problemet drabbar ju mest mig... :banghead:

mvh A
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Tycker att den beiga tavlan var fräckast på GMT modellen, av seawolf serien så skulle jag nog säga grå, sen var det inge sämre av att den hade arabiska siffror...
Gillar också den beiga tavlan (stratus silver) på GMT:n och gråa (tungsten gray) på seawolfen.
Har också funderat på en gul seawolf om man vill sticka ut lite, men den kanske är svårare att flippa.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gillar också den beiga tavlan (stratus silver) på GMT:n och gråa (tungsten gray) på seawolfen.
Har också funderat på en gul seawolf om man vill sticka ut lite, men den kanske är svårare att flippa.


Om det är samma gula tavla som på det var på den gamla superocean så den är cool och ganska så somrig, snygg som faen när man är brunbränd. Tror också att den kan vara lite svårare att få såld, men allt beror ju på priset. Var tanken att den ska köpas ny så skulle jag nog behålla klockan som en keeper.
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Håller med Af Sjodahl (och han verkar ju ha lite koll på det där med armbandsur:happyhappy:). Beige (eller vad de nu kallar nyansen) känns ganska rätt här. Allt annat en beige, skulle man kunna säga. :D

Just den tavlan tippar jag blir lite ovanligare, plus att jag gillar länken bättre på modellen; då den har lite bredare mittlänk. Snyggt! Annars är Breitling på tok för stort för mig... men det problemet drabbar ju mest mig... :banghead:

mvh A
Tänkte inte på att det var olika länkar, gillar också gmt:ns bättre.
Då lutar det åt en gmt med beige tavla. Dessutom är 43mm mer lagom storlek.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Gmt med svart tavla flyger lite tycker jag, med du får gärna klippa en 116710 istället:)
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Om det är samma gula tavla som på det var på den gamla superocean så den är cool och ganska så somrig, snygg som faen när man är brunbränd. Tror också att den kan vara lite svårare att få såld, men allt beror ju på priset. Var tanken att den ska köpas ny så skulle jag nog behålla klockan som en keeper.
Jäkligt svårt att bestämma sig utan att se dom live, men som det känns nu så blir det nog en beige gmt.
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Tycker att den beiga tavlan var fräckast på GMT modellen, av seawolf serien så skulle jag nog säga grå, sen var det inge sämre av att den hade arabiska siffror...
Precis som Mr Sjödahl säger: gråa sjövargen MEN på länk! Jag har provat den och den är brutal och finns med på min att någon gång äga lista ;)
 

Jonaz

Rolex
Seawolf är en av mina favoriter som kommer att ägas igen. Svart med länk alt. Grå med länk. GMT, när använder du det? Egentligen?


iPhone | Tapatalk
 
Topp