• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd för klocka runt 60 lax

Ricrob

Patek
Ekmikael skrev:
Optimisten skrev:
Även det ett fint val, men tänk på att vissa av IWC:s (och andra) stora stålklockor väger upp mot 250 g, nästan det dubbla vad en vanlig sportrolex väger. Det skulle inte passa mig iaf.

Ja det tål att tänkas på. Min PO 8500 vägde en del men inte riktigt mycket utan det får bli att prova i butik.
250g är ju ingenting! Har du funderat på Ploprof så bör du inte avskräckas av futtiga 250g! IWC gör annars många fina modeller i titan om vikten är ett problem.


Ekmikael skrev:
Ja och det svaret jag fick när jag mailade säljaren hade nog avrått de flesta ifrån en affär med honom. :)

Nu vill jag väldigt gärna att du delar med dig! Som leben sa, så är ju 35k lite för billigt och det skulle kännas bra om det finns ett "men".. :lol:
 

Optimisten

Cartier
Ekmikael skrev:
Som Optimisten skrev så finns det ju även en del intressanta ur ifrån IWC. De som verkligen faller mig i smaken är Portuguese men åtminstone i mina ögon så tycker jag att de möjligtvis är lite för dressade. Hade gärna velat ha en i min samling men tror att jag är ute efter ett "kraftigare" ur så som Omega PO 8500 chrono, Rolex SubC eller Rolex SDDS.

Den nedersta var ingen hit. Kanske borde du satsa på en flygare istället?
http://www.iwc.com/en/collection/pilots/
tex
IWC 3777
2101469.jpg

http://www.chrono24.com/en/iwc/fliegerc ... 101469.htm

Då sparar du 20 000 pengar du kan köpa något annat för.
 

point1

Cartier
IWC Portuguese känns mycket bättre än de första du postade, men om det är dykarklocka tycker jag nog att som tidigare postats att Blancpain Fifty fathoms är fin och även denna från Jaeger Lecoultre:

312x580.png


Tribute to Deep Sea Chronograph
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
point1 skrev:
IWC Portuguese känns mycket bättre än de första du postade, men om det är dykarklocka tycker jag nog att som tidigare postats att Blancpain Fifty fathoms är fin och även denna från Jaeger Lecoultre:

312x580.png


Tribute to Deep Sea Chronograph

Ja denna va inte heller dum. Verkar dock vara dyrare än de 60.000 kr som jag tänkt lägga ut.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ricrob skrev:
Ekmikael skrev:
Optimisten skrev:
Även det ett fint val, men tänk på att vissa av IWC:s (och andra) stora stålklockor väger upp mot 250 g, nästan det dubbla vad en vanlig sportrolex väger. Det skulle inte passa mig iaf.

Ja det tål att tänkas på. Min PO 8500 vägde en del men inte riktigt mycket utan det får bli att prova i butik.
250g är ju ingenting! Har du funderat på Ploprof så bör du inte avskräckas av futtiga 250g! IWC gör annars många fina modeller i titan om vikten är ett problem.


Ekmikael skrev:
Ja och det svaret jag fick när jag mailade säljaren hade nog avrått de flesta ifrån en affär med honom. :)

Nu vill jag väldigt gärna att du delar med dig! Som leben sa, så är ju 35k lite för billigt och det skulle kännas bra om det finns ett "men".. :lol:

Här kommer svaret jag fick:

"hej,har tyvär inga bilder.men kan säga att den är andvänd av kärlek jämt då det är det bland det bästa jag haft...lite andvända repor som jag om du vill kan ta bort men då höjs priset.eller om man gör det själv.lätt att ta bort med tanke på priset på denna klocka.skulle inte sälja om jag var tvungen tyvär. priset från idag är ju nästan 40.000billigare en ny....då får man putsa lite själv dessvärre.....mvh r"

Kan även tillägga att hans mailadress klingade väldigt oseriöst. Kanske inte i klass med [email protected] men ändå. :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Smakråd för klocka runt 60 lax

Ekmikael skrev:
Ricrob skrev:
Ekmikael skrev:
Optimisten skrev:
Även det ett fint val, men tänk på att vissa av IWC:s (och andra) stora stålklockor väger upp mot 250 g, nästan det dubbla vad en vanlig sportrolex väger. Det skulle inte passa mig iaf.

Ja det tål att tänkas på. Min PO 8500 vägde en del men inte riktigt mycket utan det får bli att prova i butik.
250g är ju ingenting! Har du funderat på Ploprof så bör du inte avskräckas av futtiga 250g! IWC gör annars många fina modeller i titan om vikten är ett problem.


Ekmikael skrev:
Ja och det svaret jag fick när jag mailade säljaren hade nog avrått de flesta ifrån en affär med honom. :)

Nu vill jag väldigt gärna att du delar med dig! Som leben sa, så är ju 35k lite för billigt och det skulle kännas bra om det finns ett "men".. :lol:

Här kommer svaret jag fick:

"hej,har tyvär inga bilder.men kan säga att den är andvänd av kärlek jämt då det är det bland det bästa jag haft...lite andvända repor som jag om du vill kan ta bort men då höjs priset.eller om man gör det själv.lätt att ta bort med tanke på priset på denna klocka.skulle inte sälja om jag var tvungen tyvär. priset från idag är ju nästan 40.000billigare en ny....då får man putsa lite själv dessvärre.....mvh r"

Kan även tillägga att hans mailadress klingade väldigt oseriöst. Kanske inte i klass med [email protected] men ändå. :D

Låter lite som att han är ute på en andvända själv... Kalla mig elitist men det är svårt att ta annonsörer på allvar när man inte bryr sig om att korrekturläsa... :-|
 

Bilagor

  • uploadfromtaptalk1354125371670.jpg
    uploadfromtaptalk1354125371670.jpg
    63.6 KB · Visningar: 599

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg
 
Ekmikael skrev:
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg


177an är riktigt fin och just original krokot är riktigt riktigt snyggt!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
Ekmikael skrev:
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg


177an är riktigt fin och just original krokot är riktigt riktigt snyggt!

Ja nu blir det genast mycket svårare att bestämma sig. Just denna klocka skulle jag annars ha köpt för några veckor sedan.
 
Ekmikael skrev:
masterkiller skrev:
Ekmikael skrev:
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg


177an är riktigt fin och just original krokot är riktigt riktigt snyggt!

Ja nu blir det genast mycket svårare att bestämma sig. Just denna klocka skulle jag annars ha köpt för några veckor sedan.

Vafaan snackar du om, nu blev det ju lätt, och sen en B&R på det så är du hemma :lol:
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
masterkiller skrev:
Ekmikael skrev:
masterkiller skrev:
Ekmikael skrev:
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg


177an är riktigt fin och just original krokot är riktigt riktigt snyggt!

Ja nu blir det genast mycket svårare att bestämma sig. Just denna klocka skulle jag annars ha köpt för några veckor sedan.

Vafaan snackar du om, nu blev det ju lätt, och sen en B&R på det så är du hemma :lol:

Hahaha! Tur att du gör det så lätt för mig. :D Kom precis ifrån Bergströms ur. Vet att man inte ska svära i kyrkan men SubC är inget för mig. Känns för liten. Däremot blev jag väldigt positivt överraskad över Explorer II.
 

Fryken

Kamrern
2-Faktor
Ekmikael skrev:
Hahaha! Tur att du gör det så lätt för mig. :D Kom precis ifrån Bergströms ur. Vet att man inte ska svära i kyrkan men SubC är inget för mig. Känns för liten. Däremot blev jag väldigt positivt överraskad över Explorer II.

Hade de båda inne? Vilken gillade du bäst? Tycker vita är snyggast på bild men på handleden flög den inte alls, där gjorde sig den svarta bättre.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Re: Sv: Smakråd för klocka runt 60 lax

Camo00 skrev:
Låter lite som att han är ute på en andvända själv... Kalla mig elitist men det är svårt att ta annonsörer på allvar när man inte bryr sig om att korrekturläsa... :-|
Håller absolut med, känns ju rätt oseriöst med tanke på att det är så mycket pengar...
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Ekmikael skrev:
Hahaha! Tur att du gör det så lätt för mig. :D Kom precis ifrån Bergströms ur. Vet att man inte ska svära i kyrkan men SubC är inget för mig. Känns för liten. Däremot blev jag väldigt positivt överraskad över Explorer II.

Hade de båda inne? Vilken gillade du bäst? Tycker vita är snyggast på bild men på handleden flög den inte alls, där gjorde sig den svarta bättre.

Detta va på Bergströms Ur i Göteborg. De hade båda hemma. Jag testade bara den svarta, då jag tror att jag skulle tröttna på den vita. Håller däremot med dig att den vita gör sig riktigt bra på bild.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
JakobZ skrev:
Camo00 skrev:
Låter lite som att han är ute på en andvända själv... Kalla mig elitist men det är svårt att ta annonsörer på allvar när man inte bryr sig om att korrekturläsa... :-|
Håller absolut med, känns ju rätt oseriöst med tanke på att det är så mycket pengar...

Ja verkligen och efter en snabb sökning fick jag upp att det finns inte en enda i vårt avlånga land som heter Ponka Svensk. :D
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
JakobZ skrev:
Camo00 skrev:
Låter lite som att han är ute på en andvända själv... Kalla mig elitist men det är svårt att ta annonsörer på allvar när man inte bryr sig om att korrekturläsa... :-|
Håller absolut med, känns ju rätt oseriöst med tanke på att det är så mycket pengar...

Ja verkligen och efter en snabb sökning fick jag upp att det finns inte en enda i vårt avlånga land som heter Ponka Svensk. :D


Seriös snubbe....... :D

Men då är det ju klart? PAM 177 samt Ricrobs Ploprof!!? :D :D
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
leben skrev:
Ekmikael skrev:
JakobZ skrev:
Camo00 skrev:
Låter lite som att han är ute på en andvända själv... Kalla mig elitist men det är svårt att ta annonsörer på allvar när man inte bryr sig om att korrekturläsa... :-|
Håller absolut med, känns ju rätt oseriöst med tanke på att det är så mycket pengar...

Ja verkligen och efter en snabb sökning fick jag upp att det finns inte en enda i vårt avlånga land som heter Ponka Svensk. :D


Seriös snubbe....... :D

Men då är det ju klart? PAM 177 samt Ricrobs Ploprof!!? :D :D

Ja nu när han kollar på nya klockor så förstår man ju att det snart blir dags för att flippa den, han har bara inte insett det själv. :D
 

Snårtas

Rolex
Och min PAM177 kan vara på väg ut för försäljning. Ska bara lokalisera cert och tillbehör som ligger i nån flyttkartong...

Sen är det bara att vänta på Ricrob :)
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snårtas skrev:
Och min PAM177 kan vara på väg ut för försäljning. Ska bara lokalisera cert och tillbehör som ligger i nån flyttkartong...

Sen är det bara att vänta på Ricrob :)

Hör gärna av dig på PM i så fall. Har annars en på gång om jag lyckas bestämma mig för hur jag ska göra.
 

Optimisten

Cartier
Ekmikael skrev:
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg

Tänk på att ytan på Ti lätt blir fult (sämre represistens än stål) och i övrigt har lite grå och död känsla över sig jämfört med stål.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Optimisten skrev:
Ekmikael skrev:
Nu dök "tyvärr" en till kandidat upp. En klocka som jag hade tänkt köpa innan jag sålde min PO XL Chronograph. Skulle jag köpa denna då blir det istället att köpa 2 st klockor. Har sedan tidigare en Panerai PAM088.

Klockan i fråga är en Panerai PAM177 i titan (bild lånad).

ja5y3a2a.jpg

Tänk på att ytan på Ti lätt blir fult (sämre represistens än stål) och i övrigt har lite grå och död känsla över sig jämfört med stål.

Jag gillar finishen, alltså det matta. Annars hade jag valt en PAM111. Har faktiskt inte tänkt på att den skulle vara känsligare än en i stål.
 

Optimisten

Cartier
Snårtas skrev:
Optimisten skrev:
Ekmikael skrev:
Jag gillar finishen, alltså det matta. Annars hade jag valt en PAM111. Har faktiskt inte tänkt på att den skulle vara känsligare än en i stål.

Okay. Personligen klarar jag mig inte utan datum, men om jag gjorde det skulle valet i denna prisklassen vara rätt lätt.
http://www.rolex.com/en#/rolex-watches/ ... worn-watch
423672d1303150798-wtt-rolex-milgauss-gv-img_0190.jpg
+1 på den!

Jag blir så himla sugen när jag ser bilden! Det närmaste man kan komma med datum är ju en DJ II. Frågan är vilken urtavla?
2157455.jpg
2160962.jpg



... hum, ständigt denna DJ II!!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Snårtas skrev:
Optimisten skrev:
Ekmikael skrev:
Jag gillar finishen, alltså det matta. Annars hade jag valt en PAM111. Har faktiskt inte tänkt på att den skulle vara känsligare än en i stål.

Okay. Personligen klarar jag mig inte utan datum, men om jag gjorde det skulle valet i denna prisklassen vara rätt lätt.
http://www.rolex.com/en#/rolex-watches/ ... worn-watch
423672d1303150798-wtt-rolex-milgauss-gv-img_0190.jpg
+1 på den!

Efter att ha testat SubC i butik idag så har jag kommit fram till att ett krav är att klockan är minst 42 mm. Milgauss med "grön starr" glas har jag lite svårt för, däremot den med klart glas gillar jag.
 

Optimisten

Cartier
Ekmikael skrev:
Efter att ha testat SubC i butik idag så har jag kommit fram till att ett krav är att klockan är minst 42 mm. Milgauss med "grön starr" glas har jag lite svårt för, däremot den med klart glas gillar jag.

Jag tror det är svårt att jämföra storlek A med mörk boettring med storlek A med slät boettring i metall. Man får helt olika intryck av storleken beroende utseendet.
 
Topp