• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd för klocka runt 60 lax

cab

Audemars
2-Faktor
Fan nu blev man ju själv bra sugen på en fifty fathoms, känns som ett roligt alternativ mot subben. Funkar ju riktigt bra på både länk och armbandet. Finns det någon som kränger dessa i Svedala?

20121129145116-62.20.25.41.jpg


20121129145230-62.20.25.41.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
cab skrev:
Fan nu blev man ju själv bra sugen på en fifty fathoms, känns som ett roligt alternativ mot subben. Funkar ju riktigt bra på både länk och armbandet. Finns det någon som kränger dessa i Svedala?

20121129145116-62.20.25.41.jpg


20121129145230-62.20.25.41.jpg
Vad jag vet är det bara Franks ur i Stchlm som har Blancpain.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Vilken klocka det blir är nu bestämt. :D Dock låter jag det vara osagt vad det blir för något förrän jag har klockan på min arm. Klockan finns i Sthlm så den 11 December lyfter planet ifrån Gbg. Tänker slå två flugor i en smäll så passar även på att gå på GTG:n.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ekmikael skrev:
Vilken klocka det blir är nu bestämt. :D Dock låter jag det vara osagt vad det blir för något förrän jag har klockan på min arm. Klockan finns i Sthlm så den 11 December lyfter planet ifrån Gbg. Tänker slå två flugor i en smäll så passar även på att gå på GTG:n.

Ser vi mycket fram emot!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ja det blev alltså en Rolex SDDS. Får tacka Pappikjolo för den första bilden som är tagen på GTG:n idag tillsammans med Josef B's SDDS.

4yqupypa.jpg


e8erajag.jpg
 

Optimisten

Cartier
Pleximannen skrev:
Grattis! Hyfsat smällfet får man väl säga =)

Fet men inte fetast:
Schermafbeelding2012-03-20om214102.png


Jag tror att en av Rolex styrkor är att de är så många olika saker för olika målgrupper. De är koolaste verktygsklockan för vissa, som i detta fallet, och de är finaste lyxklockan för andra. Ingen annan klocktillverkare är så många saker för så många personer. Däri ligger varumärkets styrka när det handlar om att generera försäljning.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Optimisten skrev:
Pleximannen skrev:
Grattis! Hyfsat smällfet får man väl säga =)

Fet men inte fetast:
Schermafbeelding2012-03-20om214102.png


Jag tror att en av Rolex styrkor är att de är så många olika saker för olika målgrupper. De är koolaste verktygsklockan för vissa, som i detta fallet, och de är finaste lyxklockan för andra. Ingen annan klocktillverkare är så många saker för så många personer. Däri ligger varumärkets styrka när det handlar om att generera försäljning.

Ja det finns alltid värre klockor. :) Där snackar vi om ett riktigt as till klocka. För det är en SDDS Challenge på bilden va?

Detta är min första Rolex men jag kan säga redan nu att jag är väldigt nöjd med den.
 

Josef B

Bestraffaren
Grattis till en jävligt fin klocka! Bästa Rolexen jag någonsin haft, kvalitétsmässigt, och då har man haft några stycken. Bra att det inte blev Blancpain, en riktigt fin klocka men jag har svårt för att den skulle vara värt de pengar man är tvungen att punga ut för den. Då ser jag hellre Jaeger-LeCoultre Master Compressor Navy Seal och som sagt, Deepsea Seadweller.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
18mm måste kännas rätt högt, men det är väl priset man får betala för att kunna dyka under 3000 meter antal jag :)
-MEN DSSD challenge är väl bara en prototyp eller?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Josef B skrev:
Grattis till en jävligt fin klocka! Bästa Rolexen jag någonsin haft, kvalitétsmässigt, och då har man haft några stycken. Bra att det inte blev Blancpain, en riktigt fin klocka men jag har svårt för att den skulle vara värt de pengar man är tvungen att punga ut för den. Då ser jag hellre Jaeger-LeCoultre Master Compressor Navy Seal och som sagt, Deepsea Seadweller.

Tack! Ja detta kändes som mycket mer klocka för pengarna än de andra jag kikade på.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
yonsson skrev:
18mm måste kännas rätt högt, men det är väl priset man får betala för att kunna dyka under 3000 meter antal jag :)
-MEN DSSD challenge är väl bara en prototyp eller?

Jag va först oroligt över att 18 mm skulle kännas eller se för högt ut men jag gillar den skarpt.

Har inte så bra koll på Challengern men det är ju ett monster. 28.5 mm hög och 51.4 mm i diameter.

Här är lite info:

http://rolexpassionreport.com/4345/ther ... 000-meter/
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Fryken skrev:
Hur känns den nu efter ett par dagar?

Den känns helt klockren. Jag va lite orolig över höjden på klockan och att den skulle se för stor ut på armen men jag tycker att den är perfekt för mig.

Det jag föll för var främst att hela stållänken är borstad, avsaknaden av "datumförstorning", keramisk vridring och storleken (44 mm).
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Ekmikael skrev:
Fryken skrev:
Hur känns den nu efter ett par dagar?

Den känns helt klockren. Jag va lite orolig över höjden på klockan och att den skulle se för stor ut på armen men jag tycker att den är perfekt för mig.

Det jag föll för var främst att hela stållänken är borstad, avsaknaden av "datumförstorning", keramisk vridring och storleken (44 mm).

Vad har du för omkrets på handled?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
DW6900MS skrev:
Ekmikael skrev:
Fryken skrev:
Hur känns den nu efter ett par dagar?

Den känns helt klockren. Jag va lite orolig över höjden på klockan och att den skulle se för stor ut på armen men jag tycker att den är perfekt för mig.

Det jag föll för var främst att hela stållänken är borstad, avsaknaden av "datumförstorning", keramisk vridring och storleken (44 mm).

Vad har du för omkrets på handled?

Ca 18,5 cm
 

Optimisten

Cartier
DW6900MS skrev:
Ekmikael skrev:
Fryken skrev:
Hur känns den nu efter ett par dagar?

Den känns helt klockren. Jag va lite orolig över höjden på klockan och att den skulle se för stor ut på armen men jag tycker att den är perfekt för mig.

Det jag föll för var främst att hela stållänken är borstad, avsaknaden av "datumförstorning", keramisk vridring och storleken (44 mm).

Vad har du för omkrets på handled?

Jag förstår frågan men jag kan inte låta bli att studsa till varje gång jag ser den, helt plötsligt känns allt så privat, och så undrar jag om jag är på flashback eller nåt.
 

Optimisten

Cartier
Topp