• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

smakråd patek

behöver lite smakråd

patek philippe nautilus 5711r med läderband rose guld

http://www.horobox.com/en/review-detail/?UserKey=Nautilus-5711-R-001-Incelemesi&P=1

eller patek philippe aquanaut roseguld.

http://www.watchclub.com/w7045/patek-philippe-aquanaut-40mm-rose-gold-1-month-old

vilken hade du valt? och varför?

det som gör valet svårt är följande

båda är lika sjyssta

aquanauten är nyare vilket ger den ett stort plus och lite diskretare pga storleken.

nautilusen är nautilus den pratar sitt tydliga språk. men modellen är inte den senaste.

Jag är ny på patek och därför frågar jag er. har haft en stål aquanaut tidigare.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Nöten är dyr och ful. Väldigt snålt att bara skicka med ett gummiband med tanke på priset. Kör 5711.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Av de två så är valet enkelt, Nautilus. Kan även rekommendera att du tar en titt på AP Royal Oak i guld på läder, båda designade av Gerald Genta i början av 70-talet och ganska nära besläktade i formspråket. Även om jag tycker både Nautilus och AP RO gör sig bäst som de var tänkta från början med integrerad länk så fungerar de väldigt bra i guld på läder.
Aquanaut har jag aldrig riktigt fallit för med den snyggaste modellen är den i guld på gummi men vad du än gör undvik Aquanaut på länk. Den länken är inte vacker.
 

rotvold

Friends of KS
Jag hade kört på Nautilusen, tycker den är så väldigt mycket snyggare än Aquanauten :) sen blir det väl lite roligare iom att du haft Aquanaut innan?
 
Gillar faktiskt inte nautilus på lädersnöre.. Den är som gjord för att sitta på länk!
Aquanauten däremot är grym på gummi. Jag hade valt den senare!
 

månljus

Panerai
Håller med @par om Nautilus och länk. Dock bäst att lyssna på sig själv. Men eftersom du frågade, jag hade valt Aquanaten av dessa två.
 

Buffi

Panerai
Båda är ju sjukt snygga, men jag har en förkärlek för arabiska siffror på tavlan så jag föredrar nog faktiskt aquanaut. Känns lite mer casual på något sätt också (för att vara en high-end guldklocka), vilket skulle passa bättre på jobbet för mig.

Nautilusen är ju också rätt jävla fin dock...
 

JEK

Cartier
5711r alla dagar i veckan! :)
image.jpeg
 
Avskydde båda tidigare (nåja lite väl starkt ord kanske men ändå) men har nu vänt och gillar båda haha. Dock tycker jag det är helt olika klockor då jag ser nöten som mer allround och vardagsklocka och nautiska som en något mer dressat av de två. Så lite vad man är ute efter. Nautilus SKA dock sitta på länk! :)
 
Topp