Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Smakråd: Victorinox Infantry Day and Date Mechanical

Diskussion i 'Diskussion' startad av Vander_Hion, 25 oktober 2013.

1. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Eurenius gillar detta.
  2. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Gillar gröna tavlor :) finns dock en med sub second som är trevligare! Kommer inte ihåg vad den heter. Har druckit för mkt whiskey för att söka :D

Eurenius gillar detta.
  3. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Jag vet, den och kronografen tycker jag också är strået vassare i detaljerna, men man får ju inte alltid välja på begagnatmarknaden...

Eurenius gillar detta.
  4. JayJay

JayJay Biskop

Ser faktiskt riktigt bra ut. Dock är ju 44mm sanslöst stort på en klocka med så pass tunn glasring. Påtaglig risk att urtavlan ska kännas för stor. Storleken blir således en deal breaker för mig.

yonsson gillar detta.
  5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Hmmm... Inte riktigt min kopp te. Något som inte får det att sjunga... Den saknar det där lilla extra... Kanske är det tavlan som ger ett lite "billigt" intryck, då det känns som man försökt för mycket, vilket gör tavlan plottrig. Boetten känns avskalad och som en retroflört, och skulle nog må bra av en stilrenare mer passande tavla, men nu det blir inget stabilt helhetsintryck IMHO.

6. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Om du velar så är det väl något som du inte är helt 100 på. Passa!

7. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Sant, men det handlar inte om så mycket pengar.

8. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Den här varianten i svart då?

9. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Inser att ovanstående klockor nog bara är ett dåligt substitut till den här som är så jävla snygg:

Eurenius gillar detta.
  10. Gavve

Gavve Greven

Ser bra ut... men har du inga profilbilder?

11. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Tycker den var skitsnygg. I alla fall den gröna. Svärdsvisarna var ju grymma och sunburst är aldrig fel. Tror dock som JayJay att den är väldigt stor.

12. acce1999

acce1999 Friends of KS

Ser stor ut, givet hur långt in datum och dag sitter på urtavlan. Ser att JayJay skriver att den är 44 mm. På tok för stort för mig personligen. Victorinox är ju annars ett stabilt varumärke. Knivar, för mig.

A

13. Sond

Sond Friends of KS

Reser en hel del i jobbet. Och ute i Europa har Victorinox slagit på stort. Många butiker säljer dem och i många butiker är utbudet stort av modeller. Jag måste säga att många tilltalar mig även om flertalet av modellerna är lite för stora.

Den du funderar på känner jag mig delad inför. För egen del skulle den gå bort pga storlek. Men det är ju för mig det. Det som annars gör mig tveksam är dag och datum som för tankarna till mer dress och inte till tool. Å andra sidan är det en helt okey klocka som jag kan förstå att folk gillar. Så gillar du den och får rätt pris - köp.

theargonaut gillar detta.
  14. Peter K

Peter K Borgare

Från:
    Väsby
    Jättesnygg. Men vad mitt omdöme betyder vet jag inte. Jag börjar få ett rykte som KS udda fågel.

Eurenius och Vander_Hion gillar detta.
  15. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Kul med all input!

Storleken ser jag inte som något problem. Har en Mach 8 som är lika stor och det passar mig perfekt. Denna är mycket tunnare så jag tror att jag kommer uppfatta den som mycket mindre.

16. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Tror att det är just gröna tavlan och sunburst mönstret jag faller för.

Peter K och yonsson gillar detta.
  17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Gott. Nu är jag i och för sig färgblind, så lyssna inte på mig, men jag tycker den svarttavlade ser lite udda ut färgmässigt. Den hade varit snyggare med vita siffror och visare.

Eurenius gillar detta.
  18. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag har klämt på dom i verkligheten och jag tycker att dom är otroligt fina! Jag upplevde inte att dom satt så stort på handleden faktiskt. Byggkvaliten och finishen tycker jag är superb och helt i klass med mycket dyrare klockor. Jag är barnsligt förtjust i min Divemaster och jag kommer säkerligen införskaffa någon Infantry Vintage också.
    Den gröna tavlan är överlägsen och precis som yonsson säger så blir den svarta skum på något vis. Har du hittat en bra deal så säger jag tuta och kör!

Den här är inte heller dum:

19. Jacob

Jacob Friends of KS

Jaha, då är det jag som får vara motvallskärringen och säga att den svarta var ju jävligt fin. :smug:

Men jag vill också reservera mig mot storleken. 44 på den modellen = tveksamt.

20. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Den jag menade!

21. par

par Friends of KS

Den svarta är snyggast!

22. MJ24

MJ24 Friends of KS

Tycker den var rätt snygg...clean och enkel!:)

23. Nexus

Nexus Präst

24. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Ligger både en grön och svart och skvalpar i bukten, får se vilken det blir.

25. Vander_Hion
    Trådstartare

Vander_Hion Bonde

Från:
    Linköping
    Håller med om att den är snyggare än "day/date", men har ratat den eftersom den är handjagad.

Eurenius gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield