Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Smakråd: Victorinox Officer's day date

Diskussion i 'Diskussion' startad av Tommy Blomqvist, 26 juni 2014.

1. Tommy Blomqvist
    Trådstartare

Tommy Blomqvist Torpare

Från:
    Nyköping
    Victorinox är egentligen ett helt blank område för mig men jag sprang på en av deras modeller när jag var ute och jämförde olika Tissot och Certina-ur i min jakt efter en ny "vardagsklocka" på Klockmaster.
    Jag föll helt enkelt direkt för designen utan att se märke eller prisklass.
    Den finns som mekanisk (ETA 2836) eller quartz (nån Ronda 517 som jag inte känner till).

http://www.klockmaster.se/prod/OFFICERS-DAY-DATE-MECH-40MM_29719/Officers_3421/SWE/SEK
    http://www.klockmaster.se/prod/OFFICERS-DAY-DATE-40MM_29725/Officers_3421/SWE/SEK

Jag tänkte ha den till vardags på kontoret och kan även tänka mig ha den lite då och då till kostym.
    Finns det några mer eller mindre kloka synpunkter och kommentarer till mitt planerade inköp?

Eurenius gillar detta.
  2. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag tycker att Victorinox har en byggkvalite och en finish som är bättre än prislappen. Gillar du den så slå till.
    Automatiska tycker jag personligen är roligare men det är en smaksak.

Tommy Blomqvist och Anthraxabuz gillar detta.
  3. Håller med föregående talare. Fin kvalité för pengarna. Inget fel på deras quartzare heller, Ronda funkar utmärkt. Är själv på jakt efter deras Dive Master 500, slår till när plånboken tillåter :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk

Tommy Blomqvist och Eurenius gillar detta.
  4. Sond

Sond Friends of KS

Jag tycker också det är mycket klocka för pengarna. Och ofta intressant och fungerande design.

5. orre

orre Stadsbo

Om du väljer att slå till på den så köp automaten - roligare med mekaniska klockor. ;)

Erik1 och Eurenius gillar detta.
  6. JaTack

JaTack Friends of KS

Med all rätt, känns dock väldigt stor men det kompenserar den med att vara stabil och robust som få! :)
    IMAG2198.jpg

Mjölk och Andy McB gillar detta.
  7. Har rätt stora handleder så den kommer sitta som en smäck :)
    Den va riktigt fin du...

JaTack gillar detta.
  8. Connor94

Connor94 Bonde

Från:
    Stockholm
    Gillas starkt!

JaTack gillar detta.
  9. JaTack

JaTack Friends of KS

Tack! Mina handleder är väl medelstora men det fungerar, jag gillar verkligen denna med ljus tavla som gör att den trots sin storlek inte sticker ut så mycket. Kan tilläggas att lumen är så bra att jag oftast måste rikta den bort från min sambo när vi ska sova ;)

10. Ja deras lumar brukar va bra. Den e sjukt fin, har kikat på den färgen... Återstår att se var jag landar, gillar orange så det kan bli en sån också :)

11. Connor94

Connor94 Bonde

Från:
    Stockholm
    Gillar att länken ser/är så massiv och robust, ser ut som nånting från en pansarvagn! :borg:

Andy McB gillar detta.
  12. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Absolut inget dåligt val. Slå till! Auto eller Q är en smaksak. Jag har båda och trivs med det :p

Skickas från min iPhone

Tommy Blomqvist, Eurenius och Andy McB gillar detta.
  13. Broderjimmy

Broderjimmy Stadsbo

Från:
    Haag, NL
    Jag tycker personligen att Victorinox har relativt tråkiga modeller som oftast inte faller mig i smaken överdrivet mycket. Det enda jag har uppskattat på "riktigt" var deras Dive Master 500 kronograf de visade upp för lite sedan. (Prislappen på den landar väl runt 20 000, så tyvärr blir det nog inget köp där heller).

Märket som sådant tycker jag håller riktigt vass kvalité, i alla fall det lilla jag har fått klämma på!

14. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Jag har den, faktiskt min favoritklocka.

15. Avis :)

16. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Tommy Blomqvist gillar detta.
  17. Mjölk

Mjölk Torpare

Från:
    Stockholm
    Har en Victorinox Maverick ii sen cirka 10 år tillbaka. Byggkvalitén är bra och klockan känns stabil. Distinkta klick i vridringen (eller vad den nu heter). Den har även hållit väldigt bra.

Andy McB gillar detta.
  18. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Måste slänga in en bild.
    p1040410.jpg

Jbilly, RosaCasio, JaTack och 2 andra gillar detta.
  19. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Har jag aldrig sett, den är ju helgrym :)

20. Mekmek

Mekmek Friends of KS

Underskattat märke, maybe?

Andy McB och Eurenius gillar detta.
  21. Eurenius gillar detta.
  22. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Ja verkligen! Byggkvalite som en Breitling och det vet ju du vad det innebär. Folk säger ibland att de är dyra, jag tycker nästan tvärtom. Såg den här bilden, lite rolig.
    want-this-get-this-timekeeping.jpg

Gummo gillar detta.
  23. Har bara haft en Maverick Dual time, vilket va en helt okej klocka, men kännt på dykmästaren och den e riktigt stabil. Cool bild förresten....

Eurenius gillar detta.
  24. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Ibland är den ljus, ibland mörk. Allt beroende på ljuset :)
    IMAG0138_1.jpg IMAG1567_1.jpg

Andy McB gillar detta.
  25. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Ja, den är riktigt stabil. Plus att gummit är grymt skönt också.

26. JaTack

JaTack Friends of KS

Oranget är alltid snyggt, men jag kan rekommendera denna färgen då den passar till i princip allt(enligt mig). :)

Ja den färgen är också väldigt fin!

Andy McB gillar detta.
  27. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten

Lumen är galen, inte ens dykarbratten har en chans.

Edit: citerade fel.

Andy McB gillar detta.
  28. JaTack

JaTack Friends of KS

Hehe, en av anledningarna till att jag köpte den. Men sett till klockan så kunde det nästan varit fetare :angel:
    Kvalitetskänslan av ett band på en klocka i den prisklassen är hur som helst svår att uppnå!

Den blir lätt det, mina andra klockor har mest blivit liggandes efter denna kom till mig för någon vecka sedan.

Det tycker jag, men så tycker väl många att kvarts är tråkigt och att köpa en Victorinox automat för 7k är lika trist..

Eurenius gillar detta.
  29. JaTack

JaTack Friends of KS

Sånt händer. Roligt att du jämför den så pass mycket med Breitling, tänker också på det märket när jag kollar på klockan. Fast denna är robustare.

Andy McB gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield