• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smakråd: Victorinox Officer's day date

Tommy Blomqvist

Breitling
Victorinox är egentligen ett helt blank område för mig men jag sprang på en av deras modeller när jag var ute och jämförde olika Tissot och Certina-ur i min jakt efter en ny "vardagsklocka" på Klockmaster.
Jag föll helt enkelt direkt för designen utan att se märke eller prisklass.
Den finns som mekanisk (ETA 2836) eller quartz (nån Ronda 517 som jag inte känner till).

http://www.klockmaster.se/prod/OFFICERS-DAY-DATE-MECH-40MM_29719/Officers_3421/SWE/SEK
http://www.klockmaster.se/prod/OFFICERS-DAY-DATE-40MM_29725/Officers_3421/SWE/SEK

Jag tänkte ha den till vardags på kontoret och kan även tänka mig ha den lite då och då till kostym.
Finns det några mer eller mindre kloka synpunkter och kommentarer till mitt planerade inköp?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker att Victorinox har en byggkvalite och en finish som är bättre än prislappen. Gillar du den så slå till.
Automatiska tycker jag personligen är roligare men det är en smaksak.
 

Andy McB

Rolex
Håller med föregående talare. Fin kvalité för pengarna. Inget fel på deras quartzare heller, Ronda funkar utmärkt. Är själv på jakt efter deras Dive Master 500, slår till när plånboken tillåter :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
 

Sond

Patek
Jag tycker också det är mycket klocka för pengarna. Och ofta intressant och fungerande design.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Håller med föregående talare. Fin kvalité för pengarna. Inget fel på deras quartzare heller, Ronda funkar utmärkt. Är själv på jakt efter deras Dive Master 500, slår till när plånboken tillåter :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk
Med all rätt, känns dock väldigt stor men det kompenserar den med att vara stabil och robust som få! :)
IMAG2198.jpg
 

JaTack

Rolex
2-Faktor

Andy McB

Rolex
Tack! Mina handleder är väl medelstora men det fungerar, jag gillar verkligen denna med ljus tavla som gör att den trots sin storlek inte sticker ut så mycket. Kan tilläggas att lumen är så bra att jag oftast måste rikta den bort från min sambo när vi ska sova ;)
Ja deras lumar brukar va bra. Den e sjukt fin, har kikat på den färgen... Återstår att se var jag landar, gillar orange så det kan bli en sån också :)
 

Connor94

Omega
Tack! Mina handleder är väl medelstora men det fungerar, jag gillar verkligen denna med ljus tavla som gör att den trots sin storlek inte sticker ut så mycket. Kan tilläggas att lumen är så bra att jag oftast måste rikta den bort från min sambo när vi ska sova ;)

Gillar att länken ser/är så massiv och robust, ser ut som nånting från en pansarvagn! :borg:
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Jag tycker personligen att Victorinox har relativt tråkiga modeller som oftast inte faller mig i smaken överdrivet mycket. Det enda jag har uppskattat på "riktigt" var deras Dive Master 500 kronograf de visade upp för lite sedan. (Prislappen på den landar väl runt 20 000, så tyvärr blir det nog inget köp där heller).

Märket som sådant tycker jag håller riktigt vass kvalité, i alla fall det lilla jag har fått klämma på!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Håller med föregående talare. Fin kvalité för pengarna. Inget fel på deras quartzare heller, Ronda funkar utmärkt. Är själv på jakt efter deras Dive Master 500, slår till när plånboken tillåter :)

Skickat från min HTC One via Tapatalk


Jag har den, faktiskt min favoritklocka.
 

Mjölk

Breitling
Har en Victorinox Maverick ii sen cirka 10 år tillbaka. Byggkvalitén är bra och klockan känns stabil. Distinkta klick i vridringen (eller vad den nu heter). Den har även hållit väldigt bra.
 

Andy McB

Rolex
Ja verkligen! Byggkvalite som en Breitling och det vet ju du vad det innebär. Folk säger ibland att de är dyra, jag tycker nästan tvärtom. Såg den här bilden, lite rolig.
want-this-get-this-timekeeping.jpg
Har bara haft en Maverick Dual time, vilket va en helt okej klocka, men kännt på dykmästaren och den e riktigt stabil. Cool bild förresten....
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Gillar att länken ser/är så massiv och robust, ser ut som nånting från en pansarvagn! :borg:
Hehe, en av anledningarna till att jag köpte den. Men sett till klockan så kunde det nästan varit fetare :angel:
Kvalitetskänslan av ett band på en klocka i den prisklassen är hur som helst svår att uppnå!

Jag har den, faktiskt min favoritklocka.

Den blir lätt det, mina andra klockor har mest blivit liggandes efter denna kom till mig för någon vecka sedan.

Underskattat märke, maybe?
Det tycker jag, men så tycker väl många att kvarts är tråkigt och att köpa en Victorinox automat för 7k är lika trist..
 
Topp