• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smart klockreklam på bussen......

Hawk100

Rolex
image.png
 

413x

Breitling
Kul grej men jag tror att inte att IWC direkt träffar målgruppen genom att göra reklam i bussar...
 

413x

Breitling
Tror faktiskt de flesta som åker kollektivt kan hosta upp stålar till en IWC/patek/Rolex etc...
Absolut, men jag menar ändå att det inte kan vara det bästa stället att annonsera lyxprodukter på.

Nu verkar det dock vara på en flygbuss i just det här fallet vilket gör det till en helt annan grej.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Alla med jobb kan inte de, nej.
Men det känns spontant att en fungerande kollektivtrafik bara finns i de 10 största städerna i Sverige

Ja, och som uppvuxen i en förort utanför Sveriges största stad kan jag med säkerhet säga att det tyvärr finns oerhört många familjer som varken kan betala en Patek eller köpa nya skor till sina barn vid skolstart.
 

Sammeh

Cartier
Smart reklam. Oavsett om man har råd men klockan i reklamen eller inte så är reklamen smart. Jag menar, vad kostar det att ha reklam på "hängremarna"? Förmodligen ingenting jämfört med andra reklamutgifter.
 

Rey

Rolex
Det där är ganska galet. Jag har åtminstone satt undan några tusenlappar varje månaden sedan jag började jobba. Sen så finns det dem som har svårt att hålla i pengar... t.ex. min flickvän som spenderar hela lönen :banghead:

Haha ja det är svårt att tro det är sant.. Men så ser det ut, det är lätt att bli blind av att ens egen umgängeskrets kanske har det bra och då tror man att alla har det så, finns väldigt många som har det tufft även i Sverige.
 

månljus

Panerai
Konstig tråd. Först kommer någon in och säger att folk med dyra klockor inte åker buss och sen kontrar någon annan med att dom flesta som åker kollektivtrafik kan slanta upp för en PP. Reklamen är i alla fall old but gold.
 

JesperO

Rolex
som sagt, gammal reklam men rätt så innovativt måste man ju säga...
sedan är ju den här tråden ett tecken på KS goes flashback... rätt ofta nu för tiden... så svårt att prata klockor...
klockor... klockor...

typ en sådan här...
bästa IWCn, för de som kunde bära upp den (not me)...:(
DSC_0157.jpg
 
Topp