Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Smart watch slår

Diskussion i 'Diskussion' startad av JEK, 11 januari 2015.

1. JEK
    Trådstartare

JEK Stadsbo

2. Oliwer

Oliwer Torpare

Från:
    Stockholm
    Smart Watch känns mer som idioti, varför ha all info på en skärm på armen, när mobilen ligger i fickan..? Inte direkt jobbigt att plocka upp för att se vem som smsat :wtf:

Inte en chans att något så ironiskt som fina klockor byts ut mot teknologi, min Rolex stannar på armen :woot:

3. M021

M021 Friends of KS

Kommer sälja som smör, men att säga att det kan komma att bli status symboler handlar bara om okunskap.

En smartphone om året, ta det gånger 5+ smart watch, voilà, fin rolex på armen..

Perception mina vänner, perception..

4. Guskleto

Guskleto Friends of KS

Från:
    Compton
    Två olika saker förutom att de visar tiden.

5. Taxman

Taxman Friends of KS

Man ska väl aldrig säga aldrig men jag har svårt att se att smart watch skulle konkurrera ut vanliga klockor. De som köper en dyr klocka idag kommer säkert fortsätta göra så även om smart watch blir stort eftersom det är två helt skilda saker. Väldigt få behöver väl egentligen en klocka idag då tiden ju visas på allt, överallt, hela tiden. Men man vill ändå ha en! :D

Letarbil gillar detta.
  6. Knight

Knight Borgare

Från:
    Stockholm
    FTFY.. Precis som att dyrare skor/bil/bostad/kläder/HÄST kan framstå som dumma statussymboler när billigare alternativ finns tillgängliga.

Dumheter.

jhm och donnie gillar detta.
  7. BadkarsPiraten

BadkarsPiraten Biskop

Från:
    Ulricehamn

Det är just här som saker kommer gå fel.
    Folk kommer tycka det är okej att köpa en ny smart watch om året.

Men att spara i lika många år och sedan köpa en Rolex kommer enligt dom att vara riktigt dumt och onödigt.

I slutändan, så suger folk och dom kan dra åt helvete.

Cryssarn, Sorubim, ssl och 7 andra gillar detta.
  8. Akerhage

Akerhage Stadsbo

Från:
    Götelaborg
    Orka inte skapa en tråd om denna, men visst börjar det likna något intressant
    LG Watch Urbane, 3D Oled skärm.

9. Fredrik (Swe)

Fredrik (Swe) Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ja, och quartz tog död på mekanisk ur och mobiltelefonerna tog död på armbandsuren...går ju riktigt dåligt för alla klocktillverkare 2015.

jhm och Hugii gillar detta.
  10. Jakobb

Jakobb Friends of KS

När jag såg rubriken och läste "slår" så kom jag tänka på att det vore kul med en smartwatch som tickar som en mekanisk klocka. Eller det kanske redan finns? Hade varit kul att ställa in den efter humör, tex att den tickar som en Speedmaster på tisdagar!

Mr Chance gillar detta.
  11. Hugii

Hugii Biskop

Fast är inte en mekanisk klocka nästan lite smartare.. fast med färre funktioner?

läsa tidning på en 2cm skärm... nej tack!

12. CarlV

CarlV Stadsbo

Från:
    Höganäs
    Jag är en gammal gubbe på 64år! Skulle aldrig drömma att bära en smart watch! Även om jag fick en! Varför? Om jag vill träffa någon så gör jag det öga mot öga! När jag fiskar spelar golf eller vad jag gör! Då skiter jag i att svara i mobilen! Vad extra tillför en smart watch! Inget! Antar att den kommer att sälja som fan! En klocka har en själ ett väsen! En helt annan sak! Teknik i all ära men men men!

Mannen från forntiden

jhm gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield