• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smartklockorna börjar hämta design från riktiga klockor

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
http://www.swedroid.se/hewlett-packard-introducerar-smartklocka-med-fokus-pa-design/


hp-mb-chronowing-5.jpg


Denna från Hewlett-Packard liknar en viss IWC Ingenieur... Själv skulle jag nog aldrig kunna motivera att köpa en smartklocka. Men trenden hos dem verkar ju gå åt rätt håll mot mera klassiska designer... :)
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Var nog den snyggaste "smart"-klockan hittills iallafall. Tror ändå inte jag kommer köpa nån, ser inget behov (har iofs inte stoppat mig förut).
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att de stjäl designen? Lika imponerad av denna som jag är av Invicta eller Jet-Set :wtf:
Jo lite trist är det, men det handlar ju ändå om två ganska skilda marknader, de flesta som kommer att köpa en smartklocka kommer inte köpa en kvalitetsklocka och majoriteten av klockentusiaster kommer ha svårt att kunna motivera att köpa en smartklocka.
 

DrDre

Patek
Visst är den snygg. Den enda snygga smartwatch jag sett faktiskt. Däremot är ju designen alldeles för nära de nyare Ingeneur:erna för att det ska kännas helt OK. Det står i artikeln "Klockan kostar $349", dvs ungefär vad man betalar för ett band till Ingeneuren.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Batteriet borde vara problemet?
En batteriklocka är väl enklare att få tunnare billigt än dito automatisk?

Men som Molle visade kommer nog det växa fram en hel del olika "skal"/teman som härmar riktiga klockor ;) Däremot bättre att bara ladda ned en fejkad urtavla än att köpa en som är gjord under usla arbetsförhållanden.
 

carlanton

Audemars
En batteriklocka är väl enklare att få tunnare billigt än dito automatisk?

Men som Molle visade kommer nog det växa fram en hel del olika "skal"/teman som härmar riktiga klockor ;) Däremot bättre att bara ladda ned en fejkad urtavla än att köpa en som är gjord under usla arbetsförhållanden.

Inte riktigt samma batterier i quartzare som i smartwatches, eller hur? Problemet med all smart teknologi är strömförsörjningen. Tänk vad vi kommer garva om 10 år när vi tänker tillbaka på hur man var tvungen att ladda telefonen varje kväll...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Är det inte lite meckigt att behöva en laddkabel till en klocka......känns så fel.....speciellt om den nu liknar en "riktig" klocka.........?
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Är det inte lite meckigt att behöva en laddkabel till en klocka......känns så fel.....speciellt om den nu liknar en "riktig" klocka.........?
Jo det kan jag hålla med om... :) Men som sagt.. Smartklockor har nog än så länge en relativt smal kundgrupp, men Apple lär ju vända på trenden när dom släpper sin.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Inte riktigt samma batterier i quartzare som i smartwatches, eller hur? Problemet med all smart teknologi är strömförsörjningen. Tänk vad vi kommer garva om 10 år när vi tänker tillbaka på hur man var tvungen att ladda telefonen varje kväll...
Sant, däremot är det lättare att trolla lite med digitala grejer för att minska ned storleken än dito mekaniskt då priset verkar dra iväg desto tunnare den blir.
hp-mb-chronowing-8.jpg

Verkar inte vara så tunn faktiskt.

Undrar fö. vad du har för lur som bara behövs laddas varje kväll? ;) Min iphone kräver minst två laddningar per 24h..
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hade kunnat testa för att det är en kul grej samt att de va ganska coola. Kul med innovativt tänkande som blandas upp i en ganska konservativ bransch.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Äntligen en smartwatch som inte är bajsful

Tyvärr inte 100% rätt dock. Gillar inte det sneda subdial stuket.
 
Topp