• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Smiths NATO Watch PRS-40 from TimeFactors.

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Hej Alla,

Såg denna idag, Design Giovanni Moro Italiensk Industridesigner.

Jag tycker den är en grymt Rå och Cool militärklocka som andas nutid, vad tycker ni ?

Synd bara att den inte kom på Bead Blasted länk med :)

16121491601_815f2387d8_b.jpg


PRS40_DIAL_3.jpg


PRS40_CASEBACK_1.jpg


Tack för ordet KS.

Ha en bra dag / Mathias
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Tycker tavlan är lite tråkig, annars riktigt ball klocka som hade varit rolig att testa och klämma på!

Du får börja med att kränga en passaround för att få mig intresserade på riktigt, i så fall kan du se detta som en anmälan :D
 

Royal Straps

Cartier
Professional Dealer
2-Faktor
Tycker tavlan är lite tråkig, annars riktigt ball klocka som hade varit rolig att testa och klämma på!

Du får börja med att kränga en passaround för att få mig intresserade på riktigt, i så fall kan du se detta som en anmälan :D


Tyvärr inget jag kan sälja, Timefactors jobbar inte med återförsäljare..Tro mig jag har försökt ;).
Försöker ordna så forumet kanske kan få någon rabatt, vi får se..
 

Jonte73

Audemars
Militär ?
Den kronan blir omöjlig att använda under
uniforms mudden, def inte med handske på.
Även med en taktisk handske blir det svårt.

Robust kanske men har inte vad som krävs i den miljön, enl mig.
Funkar nog bättre i stan på någon som vill vara något annat.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Militär ?
Den kronan blir omöjlig att använda under
uniforms mudden, def inte med handske på.
Även med en taktisk handske blir det svårt.

Robust kanske men har inte vad som krävs i den miljön, enl mig.
Funkar nog bättre i stan på någon som vill vara något annat.

Nej. Och så använder man en dykdator istället för en Submariner. What else is new, liksom.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Visst, men man ser att det var Tritonuret som var förlagan tycker jag. Lägger inget värde i det här men tänkte det kunde vara intressant att visa var designen kommer ifrån.


Tritonen är ju precis som du påpekar bra mycket coolare. Det sagt så är den kanske inte lika tillgänglig om man gillar stuket. :)
 
Topp