• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMP 300 på Läder eller Gummi - Post your pics

kalufsen

Panerai
Hej,

Har börjat tröttna lite på armbandet, eller det är grymt och så men vill kunna switcha för att variera mig, men är lite rädd för att det kommer att se skumt ut på läder eller gummi.

Ni som har en SMP 300 på något annat än orginalarmbandet får gärna posta bilder :).


Tack på förhand

Med Vänliga Hälsningar
Kalufsen
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har aldrig provat varken läder eller gummi på SMP men har ett riktigt gammalt kort på min SMP på mesh. Tyckte inte det funkade helt 100 om jag ska vara ärlig.

Undersköterskan brukar väl ibland köra på orangefärgat Nato. Det funkar.

_CSC0031.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Orginal-gummi. Hade de både på min gamla SMP och nu på min chrono. Sitter riktigt tajt och bra. Läder tycker jag är ap-fult på dessa.

20130306101029-62.20.25.41.jpg
 

kalufsen

Panerai
DW6900MS skrev:
Nato eller Zulu is the ship.
Originallänken är väl egentligen ganska ful?

Jag tycker länken är ganska snygg och sitter skönt, men det är ju upp till var och en,

Har en känsla att Nato kommer se fånigt ut, motbevisa mig gärna :) men zulu kanske kan vara något, i grövre lagret.
 

kalufsen

Panerai
leben skrev:
Har aldrig provat varken läder eller gummi på SMP men har ett riktigt gammalt kort på min SMP på mesh. Tyckte inte det funkade helt 100 om jag ska vara ärlig.

Undersköterskan brukar väl ibland köra på orangefärgat Nato. Det funkar.

_CSC0031.jpg

Håller med dig, Mesh klickade inte på SMP i men mening men tack för bilden!
 

cab

Audemars
2-Faktor
kalufsen skrev:
Är det värt att köra orginal plus viktlås? inte billigt direkt :)


Denna modell är utan viklås. Kostar runt 2k nytt hos AD och brukar säljas beg runt tusenlappen. Värt varenda krona tycker jag.

20130306101829-62.20.25.41.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
DW6900MS skrev:
Nato eller Zulu is the ship.
Originallänken är väl egentligen ganska ful?

Jag tycker originallänken ä den snyggaste som finns (kan eventuellt vara färgad av att jag enbart hade SMP i ca 5 år) :)

bond_smp_neiltrotter.jpg
 

cab

Audemars
2-Faktor
Har lite svårt för den men den växer efter några år :) Dock svårt att hitta en skönare länk..
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Håler med, sanslöst bekväm.
 

F-L-P

Panerai
Kör nästan enbart på länk nu mer, men omväxling förnöjer. Båda banden är hirsh varianter. Riktigt skönt gummi.
bruntband.jpg

2013-02-15154350.jpg

2013-02-11123935.jpg


/flp
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Blå band på blå SMP300 fulmodd:
4-11.jpg


Svart band på svart SMP300:
smp1.jpg

smp.jpg

0_zps23e54e03.jpg

1-54_zps757ded03.jpg

2-34_zpsdf304ae4.jpg
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
kalufsen skrev:
Förresten, är det fördelaktigt att beställa från tex ofrei jämfört med att gå till ad här i Sverige?
Inte jätte då ofrei deklarerar fullt så du åker på tull och moms. På ett band tror jag inte du sparar mycket på att beställa från USA.
 

kalufsen

Panerai
Okej, har du något tips på ad som erbjuder eller har stort urval av omega gummiband i sthlm? :)

Tack på förhand
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
The Pell skrev:
Är det JE's gamla dinka? Oavsett så tycker jag den är riktigt frän! Eller "sval" som Davvan skulle sagt...:)
Den blå ja. Dock såld nu.

@kalufsen: Valfri Omega-AD. Ska du ha bra pris så leta begat. WTB här eller checka av typ Watchuseek, ebay mm.

@leben: Tack :)
 

kalufsen

Panerai
Tack per, kikar hos ad o ser om jag faller för banden i verklighet o sen får jag avgöra om det är värt att köpa nytt eller beg :)
 

kalufsen

Panerai
Sen är ju frågan om oranget skulle va fräsht på min svarta eller om man ska köra säkert på svart gummi,
 
Topp