• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMP 300 på Läder eller Gummi - Post your pics

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
69BECB60-7724-4991-99B8-782AD81F3070-1275-00000406BAF2826E.jpg


Favoritgummit till vänster, röda stygn.
 

cab

Audemars
2-Faktor
kalufsen skrev:
Okej, har du något tips på ad som erbjuder eller har stort urval av omega gummiband i sthlm? :)

Tack på förhand

Kolla hos Bo Berggren, köpte mitt spänne där. Alltid fått trevligt mottagande och bra priser där.
 

Wi

NLA
2-Faktor
Här kmr lite olika bilder =) Enligt mig den roligaste klockan att byta band på, funkar nästan med allt!

2012-11-21094728.jpg

2012-11-10092754.jpg

2012-06-01134023.jpg

SDC10182.jpg

SDC10218.jpg

IMAG0235.jpg

IMAG0303.jpg

IMAG0047.jpg

IMG_0084.jpg
 

Wi

NLA
2-Faktor
kalufsen skrev:
alla dessa bilder gör det bara svårare för mig, kommer sluta med att klockan sitter på länken, hahah!

skärpning!
Jag köper så gott som alla band från Sectime på ebay..Han har otroligt bra kvalité för pengarna..Tvingar dig att köpa hem några ;)
 
Blått Hirsch carbon.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1362605574.386904.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362605574.386904.jpg
    72 KB · Visningar: 162
  • ImageUploadedByTapatalk1362605595.420326.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1362605595.420326.jpg
    82.2 KB · Visningar: 162

kalufsen

Panerai
kalufsen skrev:
cab skrev:
Orginal-gummi. Hade de både på min gamla SMP och nu på min chrono. Sitter riktigt tajt och bra. Läder tycker jag är ap-fult på dessa.

20130306101029-62.20.25.41.jpg

Är det värt att köra orginal plus viktlås? inte billigt direkt :)


Asså cab! jag är typ förälskad, har googlat bilder o ditt band gör mig galen, must have it! Har kommit underfund med att det måste vara curved!
 

Wi

NLA
2-Faktor
ska du ha just det bandet kan jag tipsa om cousins.uk
Ny är rätt så billig där
 

Wi

NLA
2-Faktor
kalufsen skrev:
Wii skrev:
ska du ha just det bandet kan jag tipsa om cousins.uk
Ny är rätt så billig där

Tack wii, Ska kika! Om jag ska vara ärlig är jag inte helt säker på
måtten, ska jag ha 20mm?

Tack på förhand

Du ska ha 20mm och kolla noga så att du INTE köper den som är till Planet Ocean, vad jag vet ska dessa inte passa.
Glöm inte att köpa till spänne/lås, finns också hos cousins

Bandet: X21025
Spännet: X20535

Är rätt så säker på detta, men dblkolla gärna med AD
 

kalufsen

Panerai
Wii skrev:
kalufsen skrev:
Wii skrev:
ska du ha just det bandet kan jag tipsa om cousins.uk
Ny är rätt så billig där

Tack wii, Ska kika! Om jag ska vara ärlig är jag inte helt säker på
måtten, ska jag ha 20mm?

Tack på förhand

Du ska ha 20mm och kolla noga så att du INTE köper den som är till Planet Ocean, vad jag vet ska dessa inte passa.
Glöm inte att köpa till spänne/lås, finns också hos cousins

Grymt! En sak som gör mig förvirrad dock är att cab säger att det kostar 2k nytt hos ad medan när jag kollar ofrei o cousins så går det på över 577 dollar på ofrei p cousins kunde jag inte se, inte reggat mig där! 2k nytt är exklusive spänne eller? :/
 

Wi

NLA
2-Faktor
hmm märkligt..regga dig hos cousins så ser du att priset där är 139GBP för bandet, spännet tror jag går på 20GBP, så komplett för typ 1700 SEK inkl. frakt.
Som sagt innan, dubbelkolla gärna allt själv innan du beställer
 

kalufsen

Panerai
Wii skrev:
hmm märkligt..regga dig hos cousins så ser du att priset där är 139GBP för bandet, spännet tror jag går på 20GBP, så komplett för typ 1700 SEK inkl. frakt.
Som sagt innan, dubbelkolla gärna allt själv innan du beställer

Ja men självklart, tack för allt! men är det ens värt att beställa när det kostar 2k hos ad i sthlm? :p
 

Wi

NLA
2-Faktor
kalufsen skrev:
Wii skrev:
hmm märkligt..regga dig hos cousins så ser du att priset där är 139GBP för bandet, spännet tror jag går på 20GBP, så komplett för typ 1700 SEK inkl. frakt.
Som sagt innan, dubbelkolla gärna allt själv innan du beställer

Ja men självklart, tack för allt! men är det ens värt att beställa när det kostar 2k hos ad i sthlm? :p

Ingen fara, kanske beställer själv till min PO =)

Kollade nu mer noggrant och såg att bandet går på 139 gbp och spännet på 11 gbp, så tsm 150 gbp, så typ 1550 sek? Jag tycker det är värt iom att punden är rekordlåg just nu samt hos ad tror jag det är 2k exkl spänne. Frakten är gratis och tar oftast 3-5 dagar, har beställt från cousins flera ggr.

Pengarna som blir över köper du band av Sectime på eBay, det är verkligen otroligt mycket kvalité för pengarna. Banden går på 100-300 spänn. Testa lite läderband och nato, bilderna jag postade innan är på min klocka med sectime band
 

kalufsen

Panerai
Wii skrev:
kalufsen skrev:
Wii skrev:
hmm märkligt..regga dig hos cousins så ser du att priset där är 139GBP för bandet, spännet tror jag går på 20GBP, så komplett för typ 1700 SEK inkl. frakt.
Som sagt innan, dubbelkolla gärna allt själv innan du beställer

Ja men självklart, tack för allt! men är det ens värt att beställa när det kostar 2k hos ad i sthlm? :p

Ingen fara, kanske beställer själv till min PO =)

Kollade nu mer noggrant och såg att bandet går på 139 gbp och spännet på 11 gbp, så tsm 150 gbp, så typ 1550 sek? Jag tycker det är värt iom att punden är rekordlåg just nu samt hos ad tror jag det är 2k exkl spänne. Frakten är gratis och tar oftast 3-5 dagar, har beställt från cousins flera ggr.

Pengarna som blir över köper du band av Sectime på eBay, det är verkligen otroligt mycket kvalité för pengarna. Banden går på 100-300 spänn. Testa lite läderband och nato, bilderna jag postade innan är på min klocka med sectime band

Är det exkl i sverige så beställer ja garanterat! Köpte min klocka i globen så de borde kunna sätta på det för en billig peng om inte gratis! Gillar klockmaster, snälla, sköna o hjälpsamma :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
kalufsen skrev:
Wii skrev:
kalufsen skrev:
Wii skrev:
hmm märkligt..regga dig hos cousins så ser du att priset där är 139GBP för bandet, spännet tror jag går på 20GBP, så komplett för typ 1700 SEK inkl. frakt.
Som sagt innan, dubbelkolla gärna allt själv innan du beställer

Ja men självklart, tack för allt! men är det ens värt att beställa när det kostar 2k hos ad i sthlm? :p

Ingen fara, kanske beställer själv till min PO =)

Kollade nu mer noggrant och såg att bandet går på 139 gbp och spännet på 11 gbp, så tsm 150 gbp, så typ 1550 sek? Jag tycker det är värt iom att punden är rekordlåg just nu samt hos ad tror jag det är 2k exkl spänne. Frakten är gratis och tar oftast 3-5 dagar, har beställt från cousins flera ggr.

Pengarna som blir över köper du band av Sectime på eBay, det är verkligen otroligt mycket kvalité för pengarna. Banden går på 100-300 spänn. Testa lite läderband och nato, bilderna jag postade innan är på min klocka med sectime band

Är det exkl i sverige så beställer ja garanterat! Köpte min klocka i globen så de borde kunna sätta på det för en billig peng om inte gratis! Gillar klockmaster, snälla, sköna o hjälpsamma :)

Låter bra, men du..köp ett bandbytarverktyg och lär dig byta sj ;) kolla guiden under guide/recensioner
 

cab

Audemars
2-Faktor
Det stämmer att det är olika band till smp och planet ocean. Du ska 20mm.

Inte helt hundra på priset från AD jag köpte mitt på nätet. En polare köpte från AD och har för mig han prata om runt 2k.
 

kalufsen

Panerai
sant iofs :) ah men jag kollar priser i sthlm så får vi se vad de tar, annars är cousins hett tips iaf! inte som ofrei! svindyrt :/
 

Wi

NLA
2-Faktor
kalufsen skrev:
sant iofs :) ah men jag kollar priser i sthlm så får vi se vad de tar, annars är cousins hett tips iaf! inte som ofrei! svindyrt :/

Kör på cousins eller kolla med AD, kan rekommendera Erikson urhandel i Sundbyberg eller prata med Magnus på Stjärnurmakarna i Vällingby, han får tag på det mesta med bra service och bra priser.

Tro mig, har du en gång byt band så öppnar man dörren till en ny värld. Du kmr inse att man inte behöver köpa en ny klocka för att få en ny look på handleden, att byta band ger känslan av ny klocka direkt! Jag har nu 30-40 olika band till mina klockor ;) Första gången jag bytte band tog det 10min, nu med känslan inne så tar det några sekunder..utan repor på luggarna ;)
 

kalufsen

Panerai
Wii skrev:
kalufsen skrev:
sant iofs :) ah men jag kollar priser i sthlm så får vi se vad de tar, annars är cousins hett tips iaf! inte som ofrei! svindyrt :/

Kör på cousins eller kolla med AD, kan rekommendera Erikson urhandel i Sundbyberg eller prata med Magnus på Stjärnurmakarna i Vällingby, han får tag på det mesta med bra service och bra priser.

Tro mig, har du en gång byt band så öppnar man dörren till en ny värld. Du kmr inse att man inte behöver köpa en ny klocka för att få en ny look på handleden, att byta band ger känslan av ny klocka direkt! Jag har nu 30-40 olika band till mina klockor ;) Första gången jag bytte band tog det 10min, nu med känslan inne så tar det några sekunder..utan repor på luggarna ;)

Ja, tack wii :)

exakt så himla sugen på gummi o newlook så måste fixa!!
 
Topp