• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMP på nya äventyr

Snigel

Cartier
2-Faktor
Jaha. Det här hände mig i morse. Placerade klockan bredvid spolknappen, gick in i duschen. Innan jag visste ordet av så hörde jag ett brak, och klockan hade hoppat ner i holken. Trots stängt lock. Sunkigt som satan.

image.jpg



Inte skitkul direkt. Har du råkat ut för samma sak, alltså en klocka som av misstag råkat hamna i toaletten, eller på annat sätt råkat ut för missöden i badrummet? Berätta!
 

Randel

Cartier
Inte klocka, men väl iPhone :banghead: Jag var snabb som en oljad panter på att plocka upp den, för att sedan lägga den i en påse helt indränkt med riskorn för att dra ut fukten. Och, voilá, 24h senare var den som ny :cigar:
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Life's a bitch :bag: Jag har även tvättat en iPhone i tvättmaskinen...20 minuter i 60 grader kulörtvätt inklusive sköljmedel innan jag såg den uppryckt mot glaset i tvättmaskinen. Där snackar vi Rigor Mortis direkt :banghead:
Varning, OT: apropå tvättmaskiner; har precis tvättat 15 par svarta strumpor. Det var ingångsvärdet. Ut kommer 14 par och en singel :woot:. Hur faan går det till?
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Hivade ner min mobil i toan på fyllan.

Lyckades inte tända lampan i taket så mobilen fick agera lyse. Var knappast stabilt och plums!
Snabb som fan (tror jag) så tog jag upp den och nästintill stekte den varm under sån där handtorkare.
Var 1½ år sedan, fungerar fortfarande!
 

hollow123

Rolex
Tappade mobilen (iphone 5s) i badkaret en gång på bakfyllan. Plockade upp den la den på en handduk vid sidan om badkaret sen somnade jag. 40 minuter senare när jag vaknade fungerade den prima och gör fortf ett år senare...:cigar:
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Här har vi förklaringen till att den slank ner trots stängt lock. Verkar finnas en glipa mellan själva ringen/locket och holken

image.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
Toan är ett jäkla skitställe.
Ser främst det riktigt roliga med den här tråden när nästa ägare ser den, haha!:woot:
Senaste konfrontationen med toan var i våras på grand hotel sthlm, hade just köpt hudkräm för strax under 600 för en fjantigt liten tub,
image.jpg
(visserligen bra shit) när fanskapet slintar ur mina händer (säkert champagnens fel) o studsar sådär en tre meter längs handfatet för att sen slamdunka toan:meh:
Snål som man är, snabb som en vessla plockar upp o rengör:blackeye:
Vet än idag inte om jag fattade rätt beslut...
 
Topp