• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

SMP vs Superocean II

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Paketöppning to come...

20170519_171002.jpg


...and it's a fucking superdykare!
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Du köpte väl inte Omegan..?
Länken är, som många redan har påpekat, en av de fulaste som tillverkats! Sen är klockan ganska tråkig i övrigt..;)
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
@MrSundstrom,

Jo, och nej. En Omega blev det, men ingen SMP. Ruckade lite på budget, och styrde om från dykare:

Så. Stor dag. Igen.

Hade uppe en tråd för ett tag sedan, https://klocksnack.se/threads/smp-vs-superocean-ii.73041/, och bad om lite råd och dåd gällande dykare. Tråden var seriös, inget luftslott, jag var ute efter en rejäl pjäs (41 resp. 42 mm dykare blir det på mig)..

Kom på mig själv med att kompromissa lite för mycket dock. Missförstå mig rätt, jag gillar både SMP och Superocean II. Ingen av dem kändes dock helt hundra, inte efter en andra vända hos AD.. I Brattens fall blev jag harig beträffande gummit, i Omegans fall var det ändå länken till slut.. Vad gör man då? Jo, det ska jag berätta!

Man skiter i dykare! Vad fan! Jag kör på Oris Divers Sixty-five i poolen, och G-Shock på beachen! Solklart!

Så. Svart tavla var ett krav, tanken är att den ska komplettera min vita Tag. Kronograf har jag ingen. Inte utan batteri, i alla fall.. Nån klassiker har jag ingen heller.. Som sagt: Solklart!

Till bilderna!

20170519_161446.jpg

Redan lådan är ju en give-away. Helvete, vad stor!


20170519_161610.jpg

Precis, vad annars?

20170519_163932.jpg

311.30.42.30.01.005, mer känd som månklockan.. Fett vattenresistent!

20170519_183951.jpg

Halvdassigt wrist shot, ungarna kaosar runt omkring. Ingen som helst förståelse för vad som är viktigt här i livet.. Rockar det medföljande natot tills vidare, i det här fallet vänder jag mig till urmakare för kortning av länk.
 
Topp