• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snälla admin, inför en kategori som får namnet slasken

Limpas

Cartier
Är mer trött på gnäll om K&S än problemen på K&S. Jag är för en bump per vecka, just för att jag inte kan se någon nackdel med det egentligen, men jag tycker att det funkar bra nu också eftersom man kan sortera på startdatum. Är emot alla former av underkategorier, då det blir bara rörigt, och OT del, då det här är ett klockforum. Företagen är bara att ignorera om man inte vill se dem.

Landets överlägset bästa forum är helt gratis och det är hur bra som helst att man kan handla klockor med andra likasinnade här.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ett förslag kanske skulle vara en ignore funktion av annonser i sig alternativt en ignore funktion som endast gäller i K&S?
Är det genomförbart öht? ping Denke daviden
 

Espresso

Cartier
Bumpandet har jag inte själv refelkterat över, men att kunna sortera bort samtliga tillbehör och endast se köp/sälj för klockor hade varit en väldig tuppskattad funktion.
 

Lunkan

Cartier
Ett tips är att lära sig de olika funktionerna på forumet innan man föreslår förändringar.

Jag köper det, däremot så kan det ju faktiskt vara en klocka man är intresserad av men som man tycker är för högt prissatt. Säg då att du lägger in senast inlagda i sökfunktionen så missar du ju den. Och självklart kan man bevaka en annons, men du kommer ju ändå inte runt att den bumpas med texten *prisbump!!!!!* 100 ggr men det i själva verket är samma pris? Men om du har en lösning på detta fenomen också så får du jättegärna upplysa mig :)

Jag tar till mig Matts input och övrigas åsikter. Jag tycker om KS precis lika mycket som ni gör. Att det är gratis tycker jag innebär frihet under ansvar vilket de flesta behärskar. Jag tillhör väl den enda procenten som faktiskt tycker att en mindre kostnad hade varit ok för nya annonser och bumpar så att admin får ett incitament att fortsätta driva denna fantastiska sida.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Finns det någon manual?

Kanske, det vet jag inte. Däremot vet jag att livet inte heller kommer med manual, utan man förväntas själv prova sig fram, känna hur man beter sig och vad det har för påverkan på andra och deras bemötande mot en själv. Samma sak gäller även de rent tekniska detaljerna i till exempel forumplattformar och liknande.
Det är svårt och alla klarar inte av det, tyvärr. Det kräver en viss ödmjukhet både mot andra människor och mot olika system.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag köper det, däremot så kan det ju faktiskt vara en klocka man är intresserad av men som man tycker är för högt prissatt. Säg då att du lägger in senast inlagda i sökfunktionen så missar du ju den. Och självklart kan man bevaka en annons, men du kommer ju ändå inte runt att den bumpas med texten *prisbump!!!!!* 100 ggr men det i själva verket är samma pris? Men om du har en lösning på detta fenomen också så får du jättegärna upplysa mig :)

Jag tar till mig Matts input och övrigas åsikter. Jag tycker om KS precis lika mycket som ni gör. Att det är gratis tycker jag innebär frihet under ansvar vilket de flesta behärskar. Jag tillhör väl den enda procenten som faktiskt tycker att en mindre kostnad hade varit ok för nya annonser och bumpar så att admin får ett incitament att fortsätta driva denna fantastiska sida.

Om man tycker att en klocka är för högt prissatt så finns ju funktionen: Starta en konversation ;)
 
P

Philippe Stern

Guest
Kanske, det vet jag inte. Däremot vet jag att livet inte heller kommer med manual, utan man förväntas själv prova sig fram, känna hur man beter sig och vad det har för påverkan på andra och deras bemötande mot en själv. Samma sak gäller även de rent tekniska detaljerna i till exempel forumplattformar och liknande.
Det är svårt och alla klarar inte av det, tyvärr. Det kräver en viss ödmjukhet både mot andra människor och mot olika system.
Kämpa, Hans! Du kan också lyckas. Håller tummarna för dig. :heart:
 

tissoter

Audemars
Sökte upp den här tråden för att jag likt ts är rätt trött på allt bumpande. Det är klart man ska få bumpa någon gång men vissa gör det hela tiden och dessutom är det inget som förändrats i annonsen. Ett tips kan istället vara antingen sänka priset eller titta på antalet sidvisningar så ser ni att er annons inte är bortglömd.

Grinig gubbe på morgonen....
 

max

Dancing Queen
Sökte upp den här tråden för att jag likt ts är rätt trött på allt bumpande. Det är klart man ska få bumpa någon gång men vissa gör det hela tiden och dessutom är det inget som förändrats i annonsen. Ett tips kan istället vara antingen sänka priset eller titta på antalet sidvisningar så ser ni att er annons inte är bortglömd.

Grinig gubbe på morgonen....

Vad var det för fel på att sortera efter startdatum, som n155e med flera föreslog, vilket gör att bumpningar blir "osynliga"?

Här har du direktlänken igen: https://klocksnack.se/forums/handla-säljes-bytes.11/?order=post_date
 

Boris Balkan

Fark you!
För att det är irriterande när man går in och får se samma annonser på första sidan men utan någon förändring. Fine att en prisbump eller veckobump kan vara okej men att bumpa bara för att ligga på första sidan känns tveksamt. Då kan man även fundera över hur man presenterat sitt objekt tycker jag.:angel::mad:;)

Skärp dig. Du är arg över något annat. Fixa DET istället.
 
Topp