Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snårtas

Diskussion i 'Goodguys & Badguys' startad av Snårtas, 18 augusti 2013.

1. Snårtas
    Trådstartare

Snårtas Friends of KS

Från:
    Västerort
    Fyll gärna på med omdömen om ni gjort affär med mig.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

2. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Sålt till. Gick mycket smidigt. GG!

Snårtas gillar detta.
  3. Fiffi

Fiffi Bonde

Bytt med och pengar emellan, inget knussel, straight talk och smidig affär.

Att avataren är "på riktigt" gör inte saken sämre

Snårtas gillar detta.
  4. Pleasureman

Pleasureman Bonde

Köpt. Allt funka som det ska. 100%

Snårtas gillar detta.
  5. Scaramanga

Scaramanga Friends of KS

Från:
    Norrland
    Grym goodguy!

Jag annonserade efter tropic strap och då skickar han ett free of charge!

KS-andan när den är som bäst!

Snårtas gillar detta.
  6. the quiet man

the quiet man Friends of KS

Från:
    Västerås
    En mycket trevlig, om än något kort, man att göra affärer med. Går även bra att dricka öl med.....

Snårtas gillar detta.
  7. Gripenbro.se

Gripenbro.se Företag Forumsponsor

Köpt och det var perfekt hela vägen... Goodguy

Snårtas gillar detta.
  8. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Köpte en Tudor av Snårtas. Mycket trevlig att ha att göra med och allt fungerade klanderfritt. 100 procent gentleman, jag är ställer gärna upp som referens till honom.

//Rozzy

Snårtas gillar detta.
  9. TiE

TiE Friends of KS

En genomtrevlig grabb att ha att göra med som jag skulle lita på i alla väder!
    /Tobbe

Snårtas gillar detta.
  10. Perpetual-

Perpetual- Bonde

Från:
    Göteborg
    Snortas har beskrivit nedan affär i min referenstråd så jag gör detsamma i hans. Se länk
    http://klocksnack.se/threads/per-ruben.25690/#post-622178

Sålt en GMT 16753 till Snårtas på distans. Tyvärr blev affären allt ifrån smidig.

Klockan som var nyservad var på efterjustering hos Bergströms då affären gjordes upp, varför det dröjde någon vecka innan jag kunde skicka den. När den väl var klar tog jag den direkt från disken på Bergströms till Posten och skickade den till Snortas utan att ens packa upp den. När han packade upp den såg han att GMT-visaren stod 30min fel efter Bergströms justering men i övrigt var klockans skick enligt beskrivning. Snortas fick skicka klockan till Bergströms som tog på sig felet då den stod under garanti från servicen.

När den sedan kom tillbaka till Snortas hör han av sig en dygn senare och vill häva köpet pga två små skador på tavlan. Dessa hade jag inte lagt märke till och har heller inte letat efter eller noterat då jag inte granskat tavlan på det sättet men däremot syns det tydligt på de bilder som publicerats i annonsen, varför jag inte ansåg detta skäligt för återköp. Skicket var ju tidigare godkänt.

Sedan följde en ca 20 PM lång diskussion med hårda ord kring om säljare borde skrivit ut skadan också i ord, eller om köparen borde tittat ordentligt på bilderna innan köp.

Vi enades till slut om en prisreduktion för att få ett avslut.

Jag vill inte kalla Snårtas för Badguy, utan snarare en Goodguy som är något impulsiv i sitt handlande. Tycker inte ni ska vara rädda för att göra affärer med Snårtas.

theargonaut gillar detta.
  11. thewallin

thewallin Friends of KS

Från:
    Trelleborg
    Har köpt en 2013 Rolex Submariner av Snårtas.
    Fungerade mycket smidigt. Absolut ingenting att anmärka på. Handlar gärna av honom igen när han ska byta till något nytt :)

Snårtas gillar detta.
  12. alfgren

alfgren Biskop

Sålt till Snortas. (Eller rättare sagt hans polare genom ombud) Gick smidigt.

Snårtas gillar detta.
  13. walle77

walle77 Borgare

Sålt en klocka i den högre prisklassen. Möttes F2F och allt gick väldigt smidigt och var trevligt!
    Skulle inte tveka att handla med Snårtas igen, goodguy!

Snårtas gillar detta.
  14. Kettil

Kettil Biskop

Köpte av Snårtas och det dök upp en omsorgsfullt packad och mycket välvårdad klocka dagen efter. Mycket nöjd. Bästa sortens GG! :)

Snårtas gillar detta.
  15. InFeFe

InFeFe Friends of KS

Köpt en dinka i den högre prisklassen. Swishade och fick denna skickad till mig snabbt och effektivt. Då jag inte var helt nöjd med skick på ändlänkar kompenserade Snårtas mig för detta okritiskt. I min bok en GG! Skulle gärna handla med igen. :)

Snårtas gillar detta.
  16. Anlu

Anlu Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Köpte tillbehör av, mycket trevligt F2F-möte. Inget att klaga på :)

Snårtas gillar detta.
  17. johnnythunders85

johnnythunders85 Torpare

Från:
    Stockholm
    Har Träffat Snårtas f2f och genomfört en bytesaffär av den dyrare sorten.
    Han är 100% goodguy i min bok, fick ett väldigt professionellt bemötande och jag kände mig trygg genom hela affären.
    Skulle inte tveka att göra affär med honom igen eller gå och klämma en bärs med honom för den delen =)

Snårtas gillar detta.