• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabbåldring av en Vostok Amphibian

Psykel

Patek
Canvas vore coolare tror jag, men med total avsaknad av den varan körde jag på med läder. Får leta upp nån gammal sliten rysk militärväska i canvas och göra ett nytt nån gång i framtiden.
Här kommer min tolkning av @Psykel förslag. Har burit den hela dagen utan att skämmas ;)
31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg
Blev ju sjukt bra, det där! Snygg och passande detalj med röda sömmar på insidan!
 

Tipsy

Omega
Canvas vore coolare tror jag, men med total avsaknad av den varan körde jag på med läder. Får leta upp nån gammal sliten rysk militärväska i canvas och göra ett nytt nån gång i framtiden.
Här kommer min tolkning av @Psykel förslag. Har burit den hela dagen utan att skämmas ;)
31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg

Grymt trevlig även om jag är osäker på om det är min grej. Lite sugen blev jag iaf! :)
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Canvas vore coolare tror jag, men med total avsaknad av den varan körde jag på med läder. Får leta upp nån gammal sliten rysk militärväska i canvas och göra ett nytt nån gång i framtiden.
Här kommer min tolkning av @Psykel förslag. Har burit den hela dagen utan att skämmas ;)
31.jpg

32.jpg

33.jpg

34.jpg
Grymt projekt att följa, riktig kul.

Gällande bandet så var superb touch med de röda korsstygnen, även om de bara syns innefrån :)

Edit. Ser att jag var nr 2 på bollen om röda stygn Non the less, det är så bra att det är värt att påpekas igen :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
@oddface Får man fråga var du fick saltsyran ifrån? Jag har vid något tillfälle spillt batterisyra på diskbänken när jag skulle fylla på ett mc-batteri. Det blev ju inte så snygga svart/blå fläckar av det, men till detta skulle det vara perfekt :D Det är kanske svavelsyra i batterier? Man blir ju lite sugen på någon riktigt ruskig modd när man läst denna :happyhappy:
 

oddface

Panerai
2-Faktor
@oddface Får man fråga var du fick saltsyran ifrån? Jag har vid något tillfälle spillt batterisyra på diskbänken när jag skulle fylla på ett mc-batteri. Det blev ju inte så snygga svart/blå fläckar av det, men till detta skulle det vara perfekt :D Det är kanske svavelsyra i batterier? Man blir ju lite sugen på någon riktigt ruskig modd när man läst denna :happyhappy:
Jag norpade en skvätt av kollegan som hade en liter över. Kan kolla med honom var han fått tag på den... eller, jag kan nog norpa en skvätt till åt dig också (fast vill nog helst inte posta den :rolleyes:).
Det är saltsyra i batterier va? Borde funka fint det med. Har förresten ett mc-batteri som gav upp här om dan om du vill ha :)
 

oddface

Panerai
2-Faktor
@BarbaBaba Kollegan hade snackat med lokala färgaffären så hade dom beställt hem en flaska. Var inga problem att norpa en skvätt till, så bara att säga till i så fall.
 

oddface

Panerai
2-Faktor
Mitt spänne är större än ditt spänne! :pirate:

Här kommer bilderna. Visad tillsammans med förebilden; mitt förra åldringsprojekt. Det projektet var lite större och luktade mer, men ganska lika i övrigt. Från en fin Honda CB400N till, ja, "domedagshoj" som polarn säger.

Tyckte förra spännet jag gjorde satt bra där det gjorde, så jag letade genom gömmorna efter något annat. Spännet från ett gammalt stigläder (sånt där man har till stigbygeln på hästar vad jag förstår) passade perfekt... ok, det passade väl inte alls egentligen. Ser ju helt bananas ut med det stora spännet. Men samtidigt funkar det nästan lite för bra. Enda klocka jag sett där spännet är större än klockan o_O

Blev även inspirerad av nato-band. Både eftersom det löper under klockan, men även för att jag stal idén om att kunna ha det utanpå dykardräkten. Eller i mitt fall MC-stället (därav två hål). Ser ju helt sjukt ut utanpå jackan, men tillräckligt för att slå över till stenhårt om du frågar mig :)

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg



Så nu behöver man inte fundera vilken klocka man ska ta när man ska ut på en tur :cigar:
 

Psykel

Patek
Mitt spänne är större än ditt spänne! :pirate:

Här kommer bilderna. Visad tillsammans med förebilden; mitt förra åldringsprojekt. Det projektet var lite större och luktade mer, men ganska lika i övrigt. Från en fin Honda CB400N till, ja, "domedagshoj" som polarn säger.

Tyckte förra spännet jag gjorde satt bra där det gjorde, så jag letade genom gömmorna efter något annat. Spännet från ett gammalt stigläder (sånt där man har till stigbygeln på hästar vad jag förstår) passade perfekt... ok, det passade väl inte alls egentligen. Ser ju helt bananas ut med det stora spännet. Men samtidigt funkar det nästan lite för bra. Enda klocka jag sett där spännet är större än klockan o_O

Blev även inspirerad av nato-band. Både eftersom det löper under klockan, men även för att jag stal idén om att kunna ha det utanpå dykardräkten. Eller i mitt fall MC-stället (därav två hål). Ser ju helt sjukt ut utanpå jackan, men tillräckligt för att slå över till stenhårt om du frågar mig :)

36.jpg

37.jpg

38.jpg

39.jpg

40.jpg

41.jpg

42.jpg

43.jpg

44.jpg



Så nu behöver man inte fundera vilken klocka man ska ta när man ska ut på en tur :cigar:
Blev ju asläckert! Bra jobbat!
 
Topp