• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabb-GTG i Söder

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Då jag jobbar på annan ort (och land med för den delen) så blir det sällan klock-luncher.
FAST! Det har väl inte undgått någon att det är tågstrejk, då måste jag slava hemifrån istället. Vad passar då bättre än att möta upp en annan klocktok för lite klockkläm och nörderi.

Började med en Carbonara, efter det behövs självklart kaffe och biscotti ...och klockor.
IMG_3557.JPG


Sedan ett traskande bort till favoritbutiken - Bergströms. :)
IMG_3567.JPG



Där inne hade Annti dukat upp en buffé med gamla Rolexkataloger. Tyvärr kunde man inte längre beställa från dem...
Låter bilderna tala för sig själv.
IMG_3569.JPG
IMG_3570.JPG
IMG_3571.JPG
IMG_3573.JPG
IMG_3576.JPG
IMG_3578.JPG
IMG_3579.JPG
IMG_3580.JPG


Det fanns visst en ny katalog också... ;)
IMG_3581.JPG


Tack för idag, Omen!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tack för ett trevligt reportage! Vågar man hoppas på att se en platina DD på forumet snart? :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Alltid Carbonara..:) Men jag förstår dig, den är inte dum!!! Skönt att se att ni återupptar "gamla" vanor igen!
 

_jonte

Patek
Coolt med de gamla katalogerna, hade jag mer än gärna fått bläddra i någon gång! Hade även förmånen att snacka klockor med Antti en kortis förra veckan, mycket trevlig och kunnig herre! :)
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Nice... Den där Rolex katalogen frpn -71/-72 vore kul att lägga vantarna på & leta efter möjliga års-klockor... ;)
 
Topp