• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

RBJSWE

Cartier
Någon som vet något om märket Pagol och klockan nedan?

pagol.JPG
 

BCKSTRM

Rolex
Hur gick detta till?
https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-7016-small-rose-spcg.59079/
Såld så fort...
Visarna är väl ändå bytta/relumade? Serviceinsert och superpolerad (bandhorn och inte bara crown guard är semi-PCG...). Dessutom head-only. Om den är värd 62k vet jag inte vad som hänt medans jag haft semester...

PS. Skriver inte i "minst prisvärd" för att jag inte påstår det. Jag bara undrar hur fan priserna kan ha gått upp så mkt, eller hur detta gick till... DS.
 

poormans

Rolex
Hur gick detta till?
https://klocksnack.se/threads/tudor-submariner-7016-small-rose-spcg.59079/
Såld så fort...
Visarna är väl ändå bytta/relumade? Serviceinsert och superpolerad (bandhorn och inte bara crown guard är semi-PCG...). Dessutom head-only. Om den är värd 62k vet jag inte vad som hänt medans jag haft semester...

PS. Skriver inte i "minst prisvärd" för att jag inte påstår det. Jag bara undrar hur fan priserna kan ha gått upp så mkt, eller hur detta gick till... DS.
då är det bäst du är snabb som attan på denna ;););)
 

poormans

Rolex
I jämförelse med ovan borde den vara värd 80 (ink länk) men jag tänkte mer att den som såldes måste varit galet dyr...? Eller är marknaden där nu?

svårt att säga, det är mkt tillfälligheter som spelar in oxå, dvs rätt klocka för rätt köpare,
jag krängde en opolerad tropical dial speedy 861 från 1970 på original länk som hade fått nya packningar och urverksservice för ca 3 år sedan
den gick för typ 35k för ca år sedan,
var tror du den ligger i pris nu?? borde vara mer än dubbelt om man jämför med de halvskabbiga ras till 321'or som sålts på sista tiden
 

BCKSTRM

Rolex
svårt att säga, det är mkt tillfälligheter som spelar in oxå, dvs rätt klocka för rätt köpare,
jag krängde en opolerad tropical dial speedy 861 från 1970 på original länk som hade fått nya packningar och urverksservice för ca 3 år sedan
den gick för typ 35k för ca år sedan,
var tror du den ligger i pris nu?? borde vara mer än dubbelt om man jämför med de halvskabbiga ras till 321'or som sålts på sista tiden
Sjukt... Ja mer än dubbelt lätt! Å andra sidan var jag nära på att köpa en Autavia för 25 för ngt år sedan men backade...:banghead:
 

Mvnordlander

Cartier
Vad kostar en service på Rolex Explorer 14270? På en Datejust 1601 har jag hört att de ligger runt 7 000. Är de runt samma pris för de två modellerna?
Mvh
 
Någon som sitter inne på en Girard Perregaux tillverkningsårs-tabell? Har varvat internet utan framgång..
Har en triple date calendar som skriker 50-tal, men jag vill gärna veta exakt!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
En bekant hittade denna efter sin far, hon säger att den är en automat, men hon måste dra den manuellt nu. Hon undrar om värdet och om det är något att satsa på, hon kan ta ett nej! Hon är gammal guldsmed.
image.jpg

image.jpg
Något att satsa på ja, värdet är svårt att sia om utan en bild på verket men jag tycker den ser grym ut!
 

Husse

Patek
Mer vintage från en annan bekant. Arvegods även detta!
Jag har ingen aning om detta är nåt bra eller ej?! Tyckte den verkade läcker med plexit. Får igång klockan men datumet vill inte vara med...
image.jpg

image.jpg

Vad tro ni kunskapare, kan ni, vi, jag ge killen en hint, om det är renoveringsvärt?!
 

Rusty

Omega
2-Faktor
Hej!
Fick en fråga av en kompis som ni experter gärna får hjälpa mig med.
Min vän har fått upp ögonen för vintage och vill gärna hitta ha en 50/60-talsklocka, gärna lite annorlunda och som är en ok investering.
Hans budget är 15-50k.
Inte världens bästa kravspecifikation men jag lovade föreslå några klockor. Några tips?
 
Topp