• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Macklin

Cartier
Har en klocka jag inte fattar hur man får upp, en 70-talsklumpig Tevo med kvadratiskt bakstycke. Kan det var så att man ska trycka ut allt genom att pressa glaset?
DSC_1159.jpg DSC_1157.jpg DSC_1158.jpg
 

Exxet

Rolex
Har en gammal Eiger med liknande boett och den öppnar man genom att trycka på glaset, den hålls i hop med fjäderbelastade "sprintar" som sitter bakom luggarna, eller hur man nu ska beskriva det, känns lite osäkert att trycka på glaset men det funkade på min i a f, lycka till :)
 

Macklin

Cartier
Har en gammal Eiger med liknande boett och den öppnar man genom att trycka på glaset, den hålls i hop med fjäderbelastade "sprintar" som sitter bakom luggarna, eller hur man nu ska beskriva det, känns lite osäkert att trycka på glaset men det funkade på min i a f, lycka till :)
Tack för svaret, jag ska testa och be till plexiguden att glaset håller. :)
 

BCKSTRM

Rolex
Låter väldigt dyrt, men förstår inte heller hur vissa kan ta så mycket betalt för sina Tudors.
Tyckte också det var dyrt men verkar som att priserna har klättrat en hel del om man kikar på c24 etc... Mycket för en Tudor men cool klocka för pengarna... Men visst, tyckte också 1900 var mkt. 1500 hade känns vettigare..
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tyckte också det var dyrt men verkar som att priserna har klättrat en hel del om man kikar på c24 etc... Mycket för en Tudor men cool klocka för pengarna... Men visst, tyckte också 1900 var mkt. 1500 hade känns vettigare..
Det är väl alltid vad en handlar hävdar, dvs att priserna har klättrat?:)
1500 känns också högt om ingen grym orginallänk ingår i köpet?
Det är väl en Tudor 34 med 20mm luggbredd?
 

BCKSTRM

Rolex
Det är väl alltid vad en handlar hävdar, dvs att priserna har klättrat?:)
1500 känns också högt om ingen grym orginallänk ingår i köpet?
Det är väl en Tudor 34 med 20mm luggbredd?
Head Only. Tror iofs inte det är en handlare. Men ni har nog rätt om priset, även 1500 känns rätt ok imo (din är väl dryga 1000?) och svart är nog ovanligare?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Head Only. Tror iofs inte det är en handlare. Men ni har nog rätt om priset, även 1500 känns rätt ok imo (din är väl dryga 1000?) och svart är nog ovanligare?
Min är inte till salu:)
Svart är ovanligare, om det betingar ett högre pris är upp till dig att bedömma, 1500 är i high range på en HO 34mm Tudor..
Har du koll på det mekaniska skicket; servad, funktion etc.?
 

BCKSTRM

Rolex
Min är inte till salu:)
Svart är ovanligare, om det betingar ett högre pris är upp till dig att bedömma, 1500 är i high range på en HO 34mm Tudor..
Har du koll på det mekaniska skicket; servad, funktion etc.?
Nej jag vet men jag köper gärna om du ändrar dig ;) Inte koll på det (än) men låter som att jag ska hålla i slantarna ett tag till :(
 

BCKSTRM

Rolex
Minns den goda tiden då bra automatiska Tudor 34 mm kostade 3-4'
Ja men den tiden är ju förbi tyvärr :(
Köpte nyligen den jag frågade dig om i PM, med sprucket glas, trasig sekundvisare och borttvättad lume för 6k. Inget klipp på något vis, kanske tom lite dyrt men är nöjd iaf :)

Har förhoppningsvis fått hem band idag så kommer väl ngn bild eller två imorgon :)
 

BCKSTRM

Rolex
Tycker det ser ut som en19mm länk. Vet du ref på klockan Anders?
Ref är 7934. Vet ej bandbredd.
Synd att den är för dyr... Har samtidigt svårt att släppa att man kan få en fin Tudor med våffeltavla för 20k. Motsvarande Rolex är ju inte gratis direkt... Men tror grabbarna kan sin sak och att den är väl dyr..
 

inox

Cartier
Ref är 7934. Vet ej bandbredd.
Synd att den är för dyr... Har samtidigt svårt att släppa att man kan få en fin Tudor med våffeltavla för 20k. Motsvarande Rolex är ju inte gratis direkt... Men tror grabbarna kan sin sak och att den är väl dyr..
7934 är 19mm. Boetten ser lite kraftigare ut jämfört sida vid sida på de med 20mm
 

larra64

Rolex
Ref är 7934. Vet ej bandbredd.
Synd att den är för dyr... Har samtidigt svårt att släppa att man kan få en fin Tudor med våffeltavla för 20k. Motsvarande Rolex är ju inte gratis direkt... Men tror grabbarna kan sin sak och att den är väl dyr..
Är det en 7934? Kollar bilder och den saknar väl datum. Har själv en 7929 vit waffletavla och roulettedatum. Är det inte en sådan med svart tavla?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Sålde ju min våfflade med 20mm bandbredd för 9K. Ingen anstormning men den sålde rätt snabbt..

10K tycker jag är skäligt för den svarta utan länk om tavlan är orörd . Men vad vet jag egentligen. Mycket klocka för pengarna enligt mig.
 

BCKSTRM

Rolex
Sålde ju min våfflade med 20mm bandbredd för 9K. Ingen anstormning men den sålde rätt snabbt..

10K tycker jag är skäligt för den svarta utan länk om tavlan är orörd . Men vad vet jag egentligen. Mycket klocka för pengarna enligt mig.
Den var fin den du sålde! Försöker köpa den av Weasel men går sådär.. ;) Hojta gärna om du råkar se en svart våffeltudor btw :)
 
Topp