• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

Exxet

Rolex
Någon av er proffs som vet hur man ställer datum/dag separat på denna? Blir båda när man skruvar 24h nämligen. Men det blir ju inte alldeles rätt...

IMG_0525.JPG
Den här videon kan kanske vara behjälplig:
Ganska snurrigt:confused:
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Vet inte om man ska fråga här eller i Kobra.
Finns det en midsize version av någon vintage Seiko dykare (turtle) förutom SKX varianterna?
 

mannis

Cartier
Hello mögel-lovers!
Någon som har koll på vad det är för omega jag har fått i min besittning? Subben är som ni alla vet 40 mm som jämförelse
IMG_4808.JPG
IMG_4809.JPG
 
  • Like
Reactions: Beo

Martin Lovasz

Audemars
Ser suspekt ut och du måste nog ta en titt inuti. Kan dock vara en lite tidigare modell runt 1950 för de var lite mer rustika som denna. Samma visare har jag på en Omega som just blivit klar så det kan mycket väl stämma.
 
Senast ändrad:

mannis

Cartier
Ser suspekt ut och du måste nog ta en titt inuti. Kan dock vara en lite tidigare modell runt 1950 för de var lite mer rustika som denna. Samma visare har jag på en Omega som just blivit klar med så det kan mycket väl stämma.
Misstänkte att jag skulle behöva öppna den. Stort tack! Återkommer när jag klurat ut hur eller vem som ska öppna den:)
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Tror jag löst gåtan: torde vara en fyrtiotalare Omega 30T2
IMG_4810.PNG

IMG_4811.PNG

https://www.poshtime.com/475.004/Omega-30T2-c.1946.php
Jag tror i alla fall inte det är nån originalklocka med 30T2. Har exempelvis inte sett den boetten till 30T2. Kan ju använts fast jag inte sett det men måste vara ovanligt och tvivlar starkt på att det är riktigt. Känns helt fel. Tavlan skulle eventuellt kunna vara det men visarna hör inte ihop med tavlan, enligt mig vill säga...
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tycker den känns underlig, men är långt ifrån säker. Ingen ny bemålning men tycker inte den känns omega. Någon som känner igen den?
Jag vet inte, klockan som sådan känns skum och fel (bortsett de relumade visarna), men mer fel som i franken och Kanske icke omega-visare och att det gör att allt känns fel och delar från olika tidsperioder?
 

mannis

Cartier
Löst gåtan? Fanns väl inga riktiga likheter där? Tror din tavla är ommålad, ser skum ut.
Jag tyckte dom var lika fast den nedre renoverad men kan å andra sidan inte ett dugg om vintage. Är sjukt ödmjuk och suger åt mig av er kunskap:)

Är idel öra, med skum vad menar du då?
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
EHedin ="aptorsken, post: 1892942, member: 7075"]Inte min heller. Där låg några gamla huvudvärkstabletter och en tom flaska sprit på sin höjd.[/QUOTE]

Jag tror EHedins morfar vinner detta race.
 
Topp