• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba frågor - vintage

BCKSTRM

Rolex
@Patrik J och @Empa
Fler bilder: vet ni hur man får bort urverksakyddet?
Ser ni ngt felaktigt?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Patrik J

Rolex
Det sitter löst, så det är bara att peta bort lite försiktigt med något. Verkar vara ett riktigt trevligt exemplar du har hittat. :D
 

BO

Omega
Någon som handlat vintage från watch-navi på eBay? Får känslan av att klockorna är patinerade i efterhand, en del ser lite väl perfekt patinerade ut...?
image.jpeg
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Ja det var ju onekligen drygt att det ska vara. Vem tusan vågar sig på något sådant och lyckas göra det "ogjort" igen
Rob E gör det tror jag? Jag har gjort det på mina egna och vet att många gör det själv, men ibland går det också fel...
+1
Rob E gör det. De hjälpte mig och nitade också om dåliga nitar, har en extra länkbit över till en sån om du vill komplettera @Tobias Eriksson :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor

Miami

Rolex
2-Faktor
Ska på Gatsby inspirerat bröllop i sommar
Fickur kanske var vanligast då men sitter någon på ett armbandsur från 20-talet? Ser gärna lite inspiration
 

Maro

Audemars
Visst är de? Lite annat än "nya" hypeade sportrolexur. Dessa är nära unika idag men kostar oftast inte över skrotvärde ändå. 100 år gamla...
Allt har ju självklar sin charm, men dessa är ju både jäkligt fina men samtidig underhållande. Man blir& glad. Skulle vilja hitta en liknande den längst till höger, eller den gröna.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Allt har ju självklar sin charm, men dessa är ju både jäkligt fina men samtidig underhållande. Man blir& glad. Skulle vilja hitta en liknande den längst till höger, eller den gröna.
Jo, det är helt skilda ting. Den längst ut till höger är sjuk, 48 mm utan bandhorn. Det är stort. Inte ofta de kommer ut på marknaden, men när de har gjort har jag varit och nosat på dem. Köpt en själv och en till min bror.
 

Maro

Audemars
Jo, det är helt skilda ting. Den längst ut till höger är sjuk, 48 mm utan bandhorn. Det är stort. Inte ofta de kommer ut på marknaden, men när de har gjort har jag varit och nosat på dem. Köpt en själv och en till min bror.
Coolt, men kan tänka mig att dom bärs jäkligt bra trots storlek. Det finns ju som sagt vissa armbandsur man blir glad av att se, dessa är ett par. Något kittlande och surrealistisk över dom.
 
Topp