• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabba Rolex-frågor

tissoter

Audemars
Hej alla glada på KS.
Måste ställa lite frågor till er som vet.
1. Vad vet ni mer om den här modellen, det är en rolex op date 34 mm?
2. Tavlan ska vara lite "ovanlig" kan ni bekräfta eller dementera?
3. Ser allting bra ut tycker ni?
http://i.imgur.com/GpMbGqv.jpg[
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Nja...15223 tror jag att det är, 34mm. Utifrån den bild du har så ser den OK ut, är det en liten klocka du är ute efter?!

Beträffande tavlan så är den väl inte jätte vanlig, men det är väl ingen tavla som gör att man skall betala flera tusen kronor extra för heller. Kan du få mera bilder tror du?! Är det någon som säljer den privat eller är det någon firma.

Är det bara klocka, eller följer det med box och papper osv?! Ett riktpris skulle jag säga är 29k-40k beroende hur komplett klockan är.

GpMbGqv.jpg[
 

jabla

Sarlacc
Nja...15223 tror jag att det är, 34mm. Utifrån den bild du har så ser den OK ut, är det en liten klocka du är ute efter?!

Beträffande tavlan så är den väl inte jätte vanlig, men det är väl ingen tavla som gör att man skall betala flera tusen kronor extra för heller. Kan du få mera bilder tror du?! Är det någon som säljer den privat eller är det någon firma.

Är det bara klocka, eller följer det med box och papper osv?! Ett riktpris skulle jag säga är 29k-40k beroende hur komplett klockan är.

GpMbGqv.jpg[
Tror du ligger lite för högt där.
 

poormans

Rolex
helt ok klocka med snygg tavla men ingen, för modellen, ovanlig tavla och inget direkt dyrt

såg just att ligger en ok 1500 TT med slät ring och ok TT jubile på VRM for 1795 usd ifrån ok säljare

cheers
christian
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Nja...15223 tror jag att det är, 34mm. Utifrån den bild du har så ser den OK ut, är det en liten klocka du är ute efter?!

Beträffande tavlan så är den väl inte jätte vanlig, men det är väl ingen tavla som gör att man skall betala flera tusen kronor extra för heller. Kan du få mera bilder tror du?! Är det någon som säljer den privat eller är det någon firma.

Är det bara klocka, eller följer det med box och papper osv?! Ett riktpris skulle jag säga är 29k-40k beroende hur komplett klockan är.


20-25k max.. :)
 

Rajding

Omega
Sämsta bilden ever, men tar en chansning - OM detta är en Rolex, är det någon som vågar ge sig på en gissning på ref? Den skulle sitta som en smäck på frugan :)

Skärmavbild 2015-03-22 kl. 12.01.56.png
 

poormans

Rolex
ja du skulle tippa på nya 39 mm explorer då kronan ser väldigt liten ut, om det nu är en riktig rolex

cheers
christian
 

tissoter

Audemars
Okej, har tittat under länken nu och ser att under klockan 12 står det REGISTRED DESIGN 1505 och under klockan 6 står det stainless steel och ett sjusiffrigt nr. Verkar det legit?
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ok, tacksam för svar här.
Något förvånad upptäcker jag att en skruv har skruvat upp sig lite (lite drygt ett varv tror jag) i länken på min ca 6 mån gamla BLRO.
En snabb googling, gör jag bedömningen att detta är något som kan hända på en rolex med denna länk samt att man INTE bör åtgärda det själv.

Frågan, behövs certet tas med till aukt handlare eller räcker det att dyka upp?
 
Senast redigerad av en moderator:

Ako

Rolex
2-Faktor
Går det att köpa en Lapis tavla till sub. lös?
Orginal såklart..
Isf vad kostar en sådan...?
 

Måberg

Panerai
Har en Vostok Amphibia jag tänkt bruka som "bad-beater" i sommar. Dock osäker på hur tät den egentligen är och känns ovärt att lämna till en urmakare för kontroll/byte av packningar.

Så frågan är kan jag göra något själv och i så fall hur? :)
 

jabla

Sarlacc
Har en Vostok Amphibia jag tänkt bruka som "bad-beater" i sommar. Dock osäker på hur tät den egentligen är och känns ovärt att lämna till en urmakare för kontroll/byte av packningar.

Så frågan är kan jag göra något själv och i så fall hur? :)
Bada o se vad som händer. ;)
 

Schildfat

Cartier
Lånar tråden lite.. Är det någon som har koll på 5 siffriga Rolex boetter? Har hittat en fin 16610 men det finns inget serienummer under länken/SEL. Säljaren påstår att boetten blivit utbytt vid service och på dessa finns det inga förtryckta nummer. Jag vet att detta stämmer på Omega, deras originaldelar saknar nummer när de blir utbytta vid service. Men gör Rolex det också? Vad är anledningen till att byta ut hela boetten egentligen?
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Lånar tråden lite.. Är det någon som har koll på 5 siffriga Rolex boetter? Har hittat en fin 16610 men det finns inget serienummer under länken/SEL. Säljaren påstår att boetten blivit utbytt vid service och på dessa finns det inga förtryckta nummer. Jag vet att detta stämmer på Omega, deras originaldelar saknar nummer när de blir utbytta vid service. Men gör Rolex det också? Vad är anledningen till att byta ut hela boetten egentligen?
Att du fått ett slag eller liknande så boetten ej kan återställas.
Måste väl finnas några tusen 16610 ute till salu. Varför välja den?
 
Topp