• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabbaste "renoveringstråden", Junghans.

Strindberg

Patek
2-Faktor
Well, gör en tråd, bara för att Junghans tydligen är ett oerhört underskattat fabrikat.

Utgångläget, ett fynd som jag inte fick sätta upp i biblioteket för exet, så det har legat och skämts i lådan långt efter att exet var ute ur bilden.

image.jpg


Egentligen bara skitigt, så jag plockade ned det, tvättade noga, polerade upp mässingsringen och bytte batteri. Efter lite kontaktspray fungerade det också!

image.jpg


Bonusbilder på inhouseverket och placeringen. Färgerna är helt rätt i rummet, även om modellen är lite för modern.

image.jpg


image.jpg
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kul! och du har satt upp matchande tapet också :)

Nope, tapeten har suttit där sen jag gjorde ordning på mitt "bibliotek"! Betsat golv, vansinnig tapet och bara gamla möbler. Och öppen spis och whiskyskåp såklart.

Skulle väl ljuga om jag sa att den var snygg :D Kul att den fick liv igen!

Jag frågade frun om den var fin, och hon svarade:
"Jo, ja, visst. Typ. Eller, nej. Den var skitful faktiskt, men bara du är glad så."
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nope, tapeten har suttit där sen jag gjorde ordning på mitt "bibliotek"! Betsat golv, vansinnig tapet och bara gamla möbler. Och öppen spis och whiskyskåp såklart.



Jag frågade frun om den var fin, och hon svarade:
"Jo, ja, visst. Typ. Eller, nej. Den var skitful faktiskt, men bara du är glad så."


Låter som ett rum med mysig atmosfär, perfekt för rövarhistorier och klocksnack! Låter som en vettig fruga också! :)
 

Camo00

Patek
Fantastiskt vackert, och när man kan märkets historia kan man ju drömma sig bort till fornstora dar! Kul att Du fick igång det, det är inte alltid så enkelt med deras specialkonstruktioner...
 
Topp