Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snabbfix, eget glas

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Sandkvist, 7 oktober 2013.

1. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Så igår köpte jag mig en billig Seiko 5 7009-876A med ordentligt slitet glas. Att köpa ett anpassat glas kostade ca 10gbp och det var jag inte riktigt sugen på att betala, även om man kan hitta (vad jag tror passar) för under 2gbp så ska det hem från england och det kostar mer än det kanske är värt just nu.

Så jag kom på att jag hade ett ark akrylplast (plexiglas) som är 2mm tjock, originalglaset vart 1,85ish så jag tänkte att jag provar göra ett själv.

sagt och gjort!

Sågade ut en bit och klämde hop mellan två träbitar, paketet svarvades ner till önskad storlek.

Lite repor fick slipas bort och poleras

Monterat! Sjukt mycket bättre än innan, men glaset är lite sisådär ändå särskiljt kanterna/fasen. Ganska nöjd tills jag får för mig att köpa ett "riktigt" glas!

bya, rogart-63, Camo00 och 2 andra gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Var det mineral eller akryl innan ?

3. _jonte

_jonte Friends of KS

Snyggt fixat!:)
    Antar att det var Seiko originalglas som kostade £10(?).. Generiskt med samma mått borde du kunna hitta betydligt billigare.

4. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Ja precis, hittade vanliga platta mycket billigare men originalet har en liten fas som jag inte kunde hitta på något generiskt glas.

5. bya

bya Bonde

Från:
    Täby
    Credd för ditt engagemang!
    Glaset heter: 310W17LN00
    Googla lite snabbt så ska du finna =)

6. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Som sagt har hittat, men kände inte för att beställa

7. Sandkvist
    Trådstartare

Sandkvist Friends of KS

Helt missat din fråga. Jag är osäker det känns som akryl och inte som andra mineralglas jag hanterat, men det beter sig mer som glas. Så det är väl antagligen glas