• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabbmat för CLOCKnördar...

Jens

Greedo
Feta, flottiga och något man helst vill glömma. Är det bara jag som har dåliga minnen av Clock "statliga hamburgare drypande av flott"?

Det var ju lite Östtysk standard på det mesta.
Minns så jävla väl den dagen då Palme blev skjuten och SVT beslöt att inte sända typ Nöjesmassakern på lördagen för att folket inte skulle skratta...


J
 
C

China

Guest
Det var ju lite Östtysk standard på det mesta.
Minns så jävla väl den dagen då Palme blev skjuten och SVT beslöt att inte sända typ Nöjesmassakern på lördagen för att folket inte skulle skratta...


J

Visst var det så, jag har förresten starka minnen av nyhetssändningen morgonen efter att Palme blev mördad. Jag vaknade upp med stanken av billigt rödtjut i gommen, och en oväntad sängkamrat efter en våt natt. Nåja, när damen lotsats in i en taxi med ett vagt löfte om att ses nästa helg, så hade jag ganska svårt att smälta att Palme blivit skjuten. Kunde det verkligen hända i gamla trygga Svedala?
 

Carolin

Cartier
Feta, flottiga och något man helst vill glömma. Är det bara jag som har dåliga minnen av Clock "statliga hamburgare drypande av flott"?
Har endast goda minnen då vi i min familj på den tiden ej åt snabbmat som man gör idag. Jag var liten men glömmer aldrig månadens höjdpunkt. Att få åka med pappa in till stan, gå och måla på kulturhuset , för att sedan äta en som jag sade, skeesbörjare på Clock vid Sergelstorg.
 
C

China

Guest
Har endast goda minnen då vi i min familj på den tiden ej åt snabbmat som man gör idag. Jag var liten men glömmer aldrig månadens höjdpunkt. Att få åka med pappa in till stan, gå och måla på kulturhuset , för att sedan äta en som jag sade, skeesbörjare på Clock vid Sergelstorg.

Tja, kanske berodde upplevelsen av Clock på ålder och erfarenhet?

Hamburgerkedjorna hade heller inte hunnit att breda ut sig över gamla Sverige på den här tiden, därmed inte sagt att någon var bättre än den andra. Jag minns själv Clock vid Sergelsorg som något av en kaotiskt träffpunkt för allt från onämnbara existenser på plattan till barnfamiljer, och skolklasser på sitt första Stockholmsbesök.:)
 

Carolin

Cartier
Tja, kanske berodde upplevelsen av Clock på ålder och erfarenhet?

Hamburgerkedjorna hade heller inte hunnit att breda ut sig över gamla Sverige på den här tiden, därmed inte sagt att någon var bättre än den andra. Jag minns själv Clock vid Sergelsorg som något av en kaotiskt träffpunkt för allt från onämnbara existenser på plattan till barnfamiljer, och skolklasser på sitt första Stockholmsbesök.:)
Skrev du Sergelsorg av misstag? Isåfall var det en ganska bra miss. Snor den då det säger ganska mycket om platsen.
 

trumpetera

Panerai
Tja, kanske berodde upplevelsen av Clock på ålder och erfarenhet?

Hamburgerkedjorna hade heller inte hunnit att breda ut sig över gamla Sverige på den här tiden, därmed inte sagt att någon var bättre än den andra. Jag minns själv Clock vid Sergelsorg som något av en kaotiskt träffpunkt för allt från onämnbara existenser på plattan till barnfamiljer, och skolklasser på sitt första Stockholmsbesök.:)
Min salig far jobbade som valthornist i konserthuset, han käkade ALLTID på Clock innan konserterna! Han brukade vattna växterna i "hornrummet" med slattarna från fanta och cola-muggarna. Växterna höll efter ett tag på att ta över hela rummet. Så cola och fanta ÄR nyttigt!
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Bodde på Järnvägsgatan när jag var mindre och kommer ihåg Clock. Dock kommer jag inte ihåg om det var bättre än andra hamburgerhak.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Praoade på Clock Fridhemsplan -85 tror jag, andra praoperioden i åttan. Jag var där en och en halv dag, sen gick jag till min förra praoplats, Rönells antikvariat på Birger Jarlsgatan, och bönföll dom att få vara där istället. De sa ja tack och lov.
 

UNO

Panerai
:happyhappy:S
Praoade på Clock Fridhemsplan -85 tror jag, andra praoperioden i åttan. Jag var där en och en halv dag, sen gick jag till min förra praoplats, Rönells antikvariat på Birger Jarlsgatan, och bönföll dom att få vara där istället. De sa ja tack och lov.
Det ser ju ut att ha gått bra för dig:doctor: (?)trots att du valde bort Clock. :happyhappy: De erfarenheter jag fick med mig från de helgerna är mer värda än pengarna jag skrev om i mitt förra inlägg, dessutom träffade man tjejer som man inte växt upp med vilket påverkade mitt liv mer än jag kunde ana då.
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
:happyhappy:S
Det ser ju ut att ha gått bra för dig:doctor: (?)trots att du valde bort Clock. :happyhappy: De erfarenheter jag fick med mig från de helgerna är mer värda än pengarna jag skrev om i mitt förra inlägg, dessutom träffade man tjejer som man inte växt upp med vilket påverkade mitt liv mer än jag kunde ana då.
Bra och bra, det är en definitionsfråga men jag är förhållandevis nöjd och min kärlek till litteratur är som tur är större än den till snabbmat och det är väl delvis praoperiodernas förtjänst.
 

UNO

Panerai
Bra och bra, det är en definitionsfråga men jag är förhållandevis nöjd och min kärlek till litteratur är som tur är större än den till snabbmat och det är väl delvis praoperiodernas förtjänst.
Kul
Jag kan garantera att jag äter snabbmat undantagsvis, det var annat som jag lärde mig uppskatta, kanske mest att komma till en ny miljö och träffa andra som jag inte valt.
Nu i medelklassens medelålder börjar det bli störande lite friktion, så lite att jag engagerat mig lite i socialt arbete. Med tiden filtreras tillvaron så att man till slut bara träffar likar och då blir man till slut ensam fast man har fullt i kring sig. När man är i mål med marginal kommer lusten efter något annat också.
 

Johanw

Cartier
Kommer ihåg från mitt första "IT-jobb" på Datavaruhuset att vi handlade på Clock Jägersro. Det bästa var att dom hade samarbete med Pizza Hut och man kunde få combomenyer.
 

UNO

Panerai
Är det någon som har bilder på/från CLOCK ?
Det finns lite scener i TV-serien "Lycka till" på Youtube men annars är det tomt.
Detta visar på den obalans som kommer att finnas i framtiden när forskare betraktar tiden före och efter digitala kameror...
Bilder fram till 2000 hamnar inte på nätet utan ett aktivt beslut i stort sett om man förenklar och det kommer leda till många tokiga slutsatser.
Rejält OT vs klockor.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Hmmm... vill bestämt minnas ett Clock i Stavsjö utmed E4:an, norr om Norrköping. Kan det stämma?
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Inget clock i Norrbotten under min uppväxt. Kommer dock ihåg annonserna med ngn typ av schackklocka som personalen skulle kämpa mot. Undrar hur den reklamen funkat idag;)

I Norrbotten var det Max som regerande. McDonald fick stänga sina restauranger i Norr och Västerbotten på 90 talet.
Under den perioden råkade jag komma in i byschan med en McDonald påse; -Va fan, här gynnar vi den lokale kapitalisten sa gubbarna och höll upp sina Max förpackningar. :)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Kommer inte alls ihåg hur det smakade, jag var barn på 80-talet och min familj gick bara ut och åt hamburgare vid "särskilda" tillfällen (inte som idag då föräldrar sitter på McD och trycker i sina ungar snabbmat var och varannan dag) så jag minns det som att jag tyckte om det då det var något speciellt.

Mitt starkaste minne av clock är att man fick heliumballonger när man åt där och jag tjatade på päronen att få gå till clock för att få en sån där flygande ballong. :)
 
Topp