• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snabbtitt på Natoband från Singular

berg35

Omega
Fick i veckan ett ryck och beställde hem tre Natoband från Singular. Ett grönt 20 mm, ett Oliv 22 mm premium och ett grått 24 mm.
DSC_0488.jpg


Det gråa var lite "blekare" än vad jag trodde så jag har inte helt bestämt mig för hur jag gillar kombon med Orisen än. Jag fick även modda lite för att det skulle passa på min Oris. Fram med mattkniven och skar upp två spår och sedan lödkolven för att smällta ihop de uppskurna kanterna. Får se hur länge det håller då det veckar sig lite kring bandhornen.
DSC_0481.jpg

DSC_0496.jpg

DSC_0490.jpg


Olivnatot passade riktigt bra på min Nighthawk. Det kändes att det var en annan kvalitet på det bandet jämför med de övriga två, lite tjockare och betydligt mer påkostade "platta" ringar. Bandet var även lite längre än de andra så jag fick vika in flärpen.
DSC_0483.jpg

Till mitt Orangea Monster blev det ett grönt band, även det lite blekare än vad jag väntat mig. Kan tycka att det känns lite klent då det både är ganska smalt och tunt band, iallafall om man jämför med mitt gamla orangea Zulu band.
DSC_0485.jpg

DSC_0486.jpg

DSC_0491.jpg

DSC_0495.jpg


Lite snabba tankar efter endast ett par timmar är att vanliga natoband känns lite tunna för min smak. I fortsättningen kommer jag nog att hålla mig till premium eller zulu då de är lite tjockare och känns därmed lite "stabilare" på armen.

Ber om ursäkt för lite dimmiga bilder.
Hoppas att någon får någon nytta av inlägget.
 
Intressant mod du körde på det gråa bandet, lite goofy men helt klart spännande :) håller med om att all metall på deras premium är sjukt välgjord!
 
Topp