Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snabbvisit på Rob! PP nautilus vs. Omega AT

Diskussion i 'Diskussion' startad av theargonaut, 7 november 2012.

1. theargonaut
    Trådstartare

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Blev sjukt sugen att klämma lite på en PP nautilus efter att ha sett programmet med Kristian Haagen. Besökte Rob Engström, och passade på att spana in en Omega AT 39 mm. Tyvärr hade de inte PP kronografen inne, och inte heller ATn med blå tavla, men fick ändå en lite känsla av dem... Alltid lika trevligt bemötande av personalen på Rob Engström! PP:n var riktigt fin och tunn som få, tyvärr bara 60m vattenskydd på denna, men man kan inte få allt ;) Hyfsat snyggt urverk, om man nu gillar att stirra på det. Snyggare än 8500 iaf. AT i 39 mm storlek passade mig perfekt, och med blå tavla hade den ju varit riktigt riktigt snygg. Ursäkta dåliga mobilbilder... En PP kronograf med 120m vattenskydd skulle vara smaskens att ha, men tycker dock den är långt ifrån ca 200k "bättre"/snygggare än AT:n. Vad tycker ni?

PP:n

AT:n

2. ZQT

ZQT The Banker

Förlåt, men det är enooooooooooooorm skillnad. Du är inte snäll mot AT:n när du sätter den i samma inlägg som Nautilus :mrgreen:

3. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Hahaha... Nej jag vet, så nu är det väl jag som ska be om förlåtelse ;) Expediten, sa med en frågande ton och ett snett leende, om det var mellan dessa valet stod ;)

Den mest enoooooooorma skillnaden för mig, var nog prisskillnaden i förhållande till vad man får.

4. TomasBc

TomasBc Dirty rotten scoundrel

Håller med föregående talare.. ENOOOOOOOOORM skillnad mellan de två.. NAUTILUS >>>> at

Kul reportage och fina bilder annars! :)

5. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Förstår att expediten var lite frågande. Har svårt att tro att någon skulle välja mellan dessa två ur.

6. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Snabbvisit på Rob! PP nautilus vs. Omega AT

Jag hade ju utan tvekan köpt AT:n samt en lätt beggad BMW 320d touring på köpet, istället för PP:n!! Men jag kommer ju från samhällets botten och är lite snål...

7. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm

Den som köper Nautilusen behöver nog inte välja utan kan med lätthet även köpa bilen och omegan om denne vill. :)

8. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö

Jo, jag läste om såna människor i en gratistidning en gång... ;)

9. Johan M

Johan M Borgare

PPn är fantastiskt vacker. Och visst finns den med enklare tavla också?

10. Målarn

Målarn The Steak

Från:
    Förorten
    PPn är Vacker som bara den!! Jävla prislapp oxå :D

11. theargonaut
    Trådstartare

Från:
    Sthlm
    Jo den finns utan komplikationer, och även en kronograf som är något tjockare och någon halvmillimeter större.

12. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
  13. Fast den utan komplikationer måste du ställa dig i kö x antal år och betala handpenning för a'la S/S Daytona...

14. Singular

Singular Företag Forumsponsor

...och så skadar det inte om du handlat lite PP tidigare. Kort sagt; Enzofasoner.

15. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Vad jag älskar den klockan.
    Älskar.

16. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Är jag psykiskt sjuk om jag tycker att AT:n är en snyggare klocka?

17. ZQT

ZQT The Banker

Ja. :mrgreen:

18. Ricrob

Ricrob Friherre

Absolut inte! Båda är fantastiska designer och skulle inte Nautilus vara just Nautilus med tillhörande hype och prislapp, så tror jag fler hade jämfört mer seriöst, rent estetiskt..? Själv tycker jag Nautilus vinner på sin "egna" design men inte med hästlängder.

Ta JakobZ till exempel.. Vad vet han om desigt? Där har du en som låter prislappen styra när hamn drömmer sig bort! :lol:

19. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Är det bara jag som tycker Nautilus är ful (pga länken)?

20. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Jag tycker den helt onödiga utväxten på vänster sida gör att den ser ut som en cancersjuk torskfisk... :roll:

AP Royal Oak - genialiskt av ett geni!!! ...Patek Nautilus, urvattnad second line effektsökeri... av ett geni...

...åh vad skönt att få DET ur mig... :twisted:

21. David

David Bödeln

Nej, inte alls. Jag tycker den är skitful, mest för att den inte bestämt sig för en form.

22. aleksi

aleksi Bonde

Håller med royal oak är mycket hetare

Mårtenssons ur Brookfield