Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snacka om kvalle på gammal Tolex!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 20 november 2012.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

Min gamla 1655 har suttit i windern i två veckor. Nu när jag sätter på den och skall ställa den så ser jag att den bara avvikt 4 sekunder på två veckor! Slå det AP och Patek..

2. Berätta om din 1675a som drog sig en kvart på nån timme istället... :lol:

3. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

...det slår ju vilken quartz som helst... så om tidhållning är det viktigaste är det väl en sån super-citizen du ska ha... :D ...inte sånt där gammalt skrot med utdaterad mekanisk teknologi

...men visst är det en imponerande noggrannhet på en sån gammal maskin, men det tycker jag iofs +/- 20s (99,977%) är också... :lol:

4. rdianat

rdianat Bonde

Vilken läckerbit! Grattis till en fantastisk klocka som också håller tiden bra! ;)

5. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Det där är sjukt bra! :) Som min klockintresserade vän säger - Rolex står för kvalitet. Förstår inte uttrycket "vill du ha exakthet, köp kvarts" - givetvis är det sant, det är ju naturligtvis billigare. Men en väl justerad mekanisk i bra kvalitet kan ju nästan utkonkurera vilken kvartsare som helst i tidshållning under en längre period. Jag läste på WUS om en kille som ägde en Grand Seiko 9S85 (Hi-beat) den hade varken dragit eller fortat sig en enda sekund under en 3 veckors period. Jag föredrar givetvis ett högprestrerande urverk än tvärtom :)

6. Ricrob

Ricrob Friherre

Fast det är ju det NA menar.. Vilken kvartsare som helst (typ..) klarar +/- 0 sek, iaf tills batteriet tar slut. Men såklart är det med skämtsam ton, eftersom jämförelsen i sig är rejält ur spår.

4 sek/3 v är faen inte kattskit måste påpekas!

7. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Jag kommenterade inte NAs inlägg :) svaret var direkt till Spence, jag bara menar rent allmänt det där att det brukar sägas att man ska köpa en kvarts om man vill ha ett exakt ur :)

Mårtenssons ur Brookfield