• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snacka om taskigt

rogart-63

Patek
Fy vad retligt att upptäcka att nån bytt ut verket mot nåt billigt skitverk . Har för mig att jag tipsade någon här på forumet om denna klocka ? En på OF köpte den och var väldigt nöjd med det fina pris han fick .Och sin klocka som såg kanon ut när den kom hem . Eftersom den inte funkade hundra och datumet var lite snett så skickade han den till STS Omega service . Detta hittade dom då :arghh:. WTF
https://omegaforums.net/threads/just-bought-a-marine-chronometer-what-a-f-k-up.24771/
126725-5a9ee63d1968e6f16ba4aee33fd8ab11.jpg
 

Rholm

Cartier
Det är därför jag är livrädd för EBay.

Vad gör man i det läget..? Dunkar skallen i väggen.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
O

Ok....tänkte att det blev tvist, han beskrev ju urverket som ett kvalitetsverk från Schweiz. Står PP för det då eller kräver dom stålarna av säljaren..?
Bra för han oavsett.


Om en kund är missnöjd med köpet, så kan kunden starta en tvist mot säljaren. Om kunden får rätt, så slussas pengarna tillbaka från säljaren, till kunden.

Plus att det verkar som om säljaren lämnade 14-dagars-öppet-köp.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag var sugen , säljaren svarade inte på frågor o serie nr på fronten saknades med....

Tur att man missade .
 

Nicklas H

Cartier
Fy vad retligt att upptäcka att nån bytt ut verket mot nåt billigt skitverk . Har för mig att jag tipsade någon här på forumet om denna klocka ? En på OF köpte den och var väldigt nöjd med det fina pris han fick .Och sin klocka som såg kanon ut när den kom hem . Eftersom den inte funkade hundra och datumet var lite snett så skickade han den till STS Omega service . Detta hittade dom då :arghh:. WTF
https://omegaforums.net/threads/just-bought-a-marine-chronometer-what-a-f-k-up.24771/
126725-5a9ee63d1968e6f16ba4aee33fd8ab11.jpg
Fy f@n:banghead:
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Fy vad retligt att upptäcka att nån bytt ut verket mot nåt billigt skitverk . Har för mig att jag tipsade någon här på forumet om denna klocka ? En på OF köpte den och var väldigt nöjd med det fina pris han fick .Och sin klocka som såg kanon ut när den kom hem . Eftersom den inte funkade hundra och datumet var lite snett så skickade han den till STS Omega service . Detta hittade dom då :arghh:. WTF
https://omegaforums.net/threads/just-bought-a-marine-chronometer-what-a-f-k-up.24771/
126725-5a9ee63d1968e6f16ba4aee33fd8ab11.jpg

Ja det stod ju inte att det var ett Omegaverk vilket borde fått folk att dra öronen åt sig.. Aldrig sett en annons där de inte anger kalibern..
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
EB var en eländig Apple padda som skrev.. Vad jag menade var att uppger man urverk på ett finare alt entusiastklocka så brukar inte infon vara allmän och generisk.

I detta fall var det noga uträknat men oftast finns det typ ingen info i annonsen, folk vet inte vad de säljer eller orkar inte lämna till en urmakare. Ville bara säga att det oftast inte framgår vad det är för verk och därför finns denna risk väldigt ofta.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
I detta fall var det noga uträknat men oftast finns det typ ingen info i annonsen, folk vet inte vad de säljer eller orkar inte lämna till en urmakare. Ville bara säga att det oftast inte framgår vad det är för verk och därför finns denna risk väldigt ofta.

Det var det jag försökte säga.
 

albinh

Cartier
2-Faktor
Helt sinnes. Vilken mardröm att hamna i, hoppas verkligen köparen får pengarna åter och att den oärlige handlarens rykte smädas på klockforum världen över.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Klockan är ute till försäljning igen . Varning:( .Visserligen står det att verket är utbytt . Men om den går billigt kan det vara en bra donator . Men letar ni original Chronometer se upp .

http://www.ebay.com/itm/271900496901?rmvSB=true

Nu står det ju dock en mer utförlig beskrivning. Eta quartz, kvalitetsurverk ej omega original då originalverket tydligen ej var reparerbart.
Inte jättetydligt om man inte läser annonsen, men nu får köparen skylla sig själv ifall han/hon köper den till annat än reservdelar.
 
Topp