• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snart kan din nya Rolex redan vara avplastad hos AD >>>>>

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag tillhör skaran som ser unboxingen som en helig ceremoni med allt vad det innebär. Plasta av klockan är helt klart ett måste då den ska vara så orörd som möjligt från fabrik, om vi snackar Rolex så har man vid detta laget lärt sig var det ska finnas plast beroende på modell :)

Läste nu på TRF att i USA är AD tvungna att plasta av klockorna innan leverans allt för att inte gråhandeln ska kunna nyttja BNIB vid sin försäljning. Jag tycker det är tråkigt om det ska behöva bli så hemma med.

Vad säger hardcore Rolex fans?




Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag tillhör skaran som ser unboxingen som en helig ceremoni med allt vad det innebär. Plasta av klockan är helt klart ett måste då den ska vara så orörd som möjligt från fabrik, om vi snackar Rolex så har man vid detta laget lärt sig var det ska finnas plast beroende på modell :)

Läste nu på TRF att i USA är AD tvungna att plasta av klockorna innan leverans allt för att inte gråhandeln ska kunna nyttja BNIB vid sin försäljning. Jag tycker det är tråkigt om det ska behöva bli så hemma med.

Vad säger hardcore Rolex fans?




Skickat från min iPad med Tapatalk

BRA!
 

par

Patek
2-Faktor
Fast den slutade väll i att det inte stämmer? Om det inte dykt upp något nytt idag i tråden.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kan man inte bara förbjuda gråhandel, att de måste skriva att allt de säljer är begagnat?

Nej, inte om du vill kraftigt begränsa fri marknadsekonomi. Handel med klockor är lagligt så självklart kan man inte förbjuda någon att köpa och sälja, varan är trots allt inte begagnad utan bara såld vi ett eller flera extra led. Däremot så borde det inte vara omöjligt spåra vilken AD som sålde klockan först och sluta leverera till den.
 

Apansson

Torpare
Nej, inte om du vill kraftigt begränsa fri marknadsekonomi. Handel med klockor är lagligt så självklart kan man inte förbjuda någon att köpa och sälja, varan är trots allt inte begagnad utan bara såld vi ett eller flera extra led. Däremot så borde det inte vara omöjligt spåra vilken AD som sålde klockan först och sluta leverera till den.
Kanske bättre ide, nån pungspark ska de ADs som stödjer gråhandlar ha iaf!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ska tilläga att jag syftade på parallellimport inom EU samt EES, det är helt lagligt och kan inte stoppas den vägen. Parallellimport från länder utanför EU/EES har jag för mig att det inte är lagligt.
 

Apansson

Torpare
Ursäkta frågan, (beror helt på okunskap), men varför är det så farligt med gråhandlare? Handel med kopior är självklart helt förkastligt men gråhandlare?
Det är en personlig åsikt, men det är sanslöst mycket trevligare och säkrare att handla över disk från en butik som har direkt avtal med leverantör. Jag gillar egentligen ingen internethandel, jobbar själv i butik och hatar när kunder kommer in och ska ha samma pris som nån satans internetbutik som har en lagerkostnad på ungefär 0kr för att de ligger mitt ute i obygden.
 

Belic

Cartier
Inte helt säker på att jag har förstått detta rätt.

I USA i fortsättningen kommer alla Rolex levereras utan plast när man handlar hos AD.
När man då handlar via gråhandlare levereras då klockan utan plast.

Vad är då skillnaden? De som brydde sig om plasten kommer inte få den hos AD eller gråhandlaren?
 
Topp