• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snatch and grab Rolex

egbert

Panerai
En billigare variant kan vara att fästa en tunn, stark, osynlig fiskelina mellan inredningen och klockorna. Hade blivit en fin vurpa för den där skenande idioten...
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Det här har jag tänkt på vad gäller NK i Stockholm. Juvelsalongen ligger PRECIS vid utgången till en av de gator i Stockholm med mest folk. Det är inga vakter precis i närheten, så jag tror absolut inte de skulle hinna reagera. Lägg till här att personalen verkar småsnurriga och sega. Känns som att det vore löjligt enkelt att göra en sån här grej där om man var sugen.

Sant det, bör ju vara något mer tåligare glas på montrarna isåfall antar jag? Så det inte är bara att krossa och ta för sig.. Dock har de ju som sagt inte så mycket i sortimentet av värde/intresse. IWC är väl de enda nice de har, och otrevlig & nonchalant personal.

Trodde Krons ur hade dörr som de styr, men den kanske är automatisk bara? Verkade vara en civil vakt där iaf när jag var där sist så det är bra!
 

morrism

Audemars
Slussen skyddar mot springare och skrämmer väl ev bort de värsta skitungarna samt de som vill komma in i butiken maskerad. Mot öststatsrånare som är på affärsresa hjälper det föga då signalement är lönlöst när de inte planerar att resa tillbaka till Sverige.


Tror inte någon vill ha en desperat rånare med skjutvapen i en sluss där han kan gå lös i valfri riktning. :)

Påminner om denna lallare

 

Fredde76

Omega
Om han tror dom där löjliga solglasögonen hjälper honom från att bli identifierad tror han nog rejält fel.......
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Bra jävla fräckt! Funderade faktiskt kring detta det när jag var på Selfridge i London. Självklart inte att göra det men att det är lätt för den som vill.

Klockavdelning precis vid entré på markplan och AP, Hublot, Panerai mm. ligger i glasmontrar 10 meter från ingången. Inte mycket säkerhet där.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad kostar en vakt? 20000kr i månaden + sociala avgifter? Typ som en halv Rolex i månaden alltså. Klart ovärt att sabba butikens mysiga stämning. Sjukt ocharmigt med vakter i butiker.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Sluss eller inte varierar rätt så mycket bland klockbutikerna. Tycker inte slussarna är super kul men förstår ju syftet. Butikerna utan sluss brukar ju köra tidsfördröjning på skåpen vilket i sig också kan vara störigt eller så får man ett par minuter med klocksnack. Beror på hur man ser på det:)
 
Riktigt dålig säkerhet, precis som the quiet man sa - brukar alltid stå en vakt. Hela planeringen i butiken borde ses över, framförallt bättre riktade kameror som kanske sitter längre ner så ansiktet hamnar i bättre bild.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sluss eller inte varierar rätt så mycket bland klockbutikerna. Tycker inte slussarna är super kul men förstår ju syftet. Butikerna utan sluss brukar ju köra tidsfördröjning på skåpen vilket i sig också kan vara störigt eller så får man ett par minuter med klocksnack. Beror på hur man ser på det:)

Bergströms i Malmö har både sluss och fördröjning på montrarna - som är inbyggda i väggarna. De där skyddsglasen framför är inte att skoja med... Lokalen skakar till lite när de slår ner igen för Rolex-montern. :)
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Bergströms i Malmö har både sluss och fördröjning på montrarna - som är inbyggda i väggarna. De där skyddsglasen framför är inte att skoja med... Lokalen skakar till lite när de slår ner igen för Rolex-montern. :)

Vid skarpt läge tror jag personalen tycker det är rätt jobbigt med fördröjningen. Men det ska väl också fungera i avskräckande syfte.
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Bergströms i Malmö har både sluss och fördröjning på montrarna - som är inbyggda i väggarna. De där skyddsglasen framför är inte att skoja med... Lokalen skakar till lite när de slår ner igen för Rolex-montern. :)


Nästan så man får boka tid innan då så man slipper stå och vänta i sluss och på att monter ska öppnas!:D

-Bergström ur hallå...
-Ja hej, jag skulle vilja komma och klämma på några rollar idag
-Ja det går bra..vad vill du ha?
-En GMT master II 116718 och en Submariner 116619LB
-Okej var det bra så?
-Ja tack det var bra så!
-Okej du är välkommen 10minuter en kvart!
 
  • Like
Reactions: ssl

reservedemarche

Breitling
Vilken mupp, han skulle ju såklart ha stått kvar och småpratat lite så hon tappade fokus och inte kubbade efter direkt!

Skämtåsido.. Såg en liknande idiot på PUB som var påväg ut genom dörren med parfymer under tröjan. Till hans otur är det räfflad plåt precis utanför dörrarna där han tog sats oooooch... Smack! Rakt ned med huvudet i backen och parfymerna flög överallt. Stod och garvade rejält på sidan när han stapplande försökte springa iväg med ett stort rött märke över halva ansiktet :D PS. Inga parfymer blev skadade under detta drama och personalen samlade in allt lite irriterad.

Såg en likande scen i Moska vid mitten av nittiotalet. Vakterna och polisen fick fatt på tjuven. De slog tjuven sönder och samman.
 

maxmol

Panerai
Är det bara jag eller reagerar jag mer på att den butiken säljer Rolex än att han gjorde en "try and run". Vad jag vill mynta som klockornas smash and grab.

Vart är mig OG Af Sjodahl !
 
Topp