• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Sned Indexmarkering

parasec

Rolex
2-Faktor
Jag blev också grymt nyfiken på hur det gått? I min värld känns det inte rimligt att det ska se ut som det gör.
 

UNO

Panerai
image.jpeg

Är lite kluven faktiskt, det finns något i att allt inte är kliniskt som berör mig.
Se bilden med 13 Daytonan, det fanns en reklamation med svar fr Rolex USA en vecka efter köpet som styrkte att det inte var fixat efter köpet.
En av gossarna på gymet reklamerade förra vecka sin 114060 för att indexen var snea, jag hade inte gjort det.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Hejsan klockvänner!
Har sedan ett tag tillbaka ägt en Tudor BB som blev min första "exklusiva" klocka, men efter att ha ägt den i ungefär 1-2 veckor noterade jag att indexmarkeringarna vid klockan 3 och 6 inte är centrerade helt vid markeringen. Har tänkt att man kanske inte ska vara så petig och att inget är perfekt, men efter att ha lagt ganska mycket pengar så har man ju ändå gått och funderat om det borde vara så? Det är ju något som gnager om man ska låta det vara eller om man kan göra något annat? Ska tilläggas att klockan köptes hos svenska ad av mig personligen. Hoppas ni kan hjälpa mig komma till sinnesro, bifogar några bilder. ;):oops:

Screenshot_20161130-191548.png

20161130_193000.jpg

Snyggt hanterat av ADn där du köpte klockan.

Bara så att jag förstår, var det indexmarkeringen (med lume) som inte är i linje med minutmarkeringen på tavlan? Lite knepigt när bilderna inte är helt rakt framifrån.
 
Topp