• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snedsteg av Armida?

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Känns som Armida är hyfsat respekterade, många modeller som säljer slut fort. Kvalitén verkar vara grym för pengarna. Frågan är då, varför gör man såhär?
Visst kan dom tjäna en del pengar på att ge sig in i "hommage"-marknaden, men känns som dom lyckas ganska bra med sina andra modeller som i sammanhanget är lite mer "eget".



Armida A10
http://www.armidawatches.com/a10.php
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Ingen höjdare. Känns onödigt också med tanke på att de har ett trevligt eget formspråk annars.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tråkigt när de har gjort så fina modeller innan (de egna)... Sen är väll alphas daytona homage roligare med ett bra seagullverk för en 100usd mindre så varför köpa denna även om den är tät till 200m :-/
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Tror inte den här modellen kommer bli en försäljningssucce direkt. Inte tillräckligt lik för att locka de riktiga hommageköparna och inte tillräckligt egen.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Dumt att degenerera sitt företag till ett hommage om man lyckats bygga upp egna modeller.. Om inte hommage säljer har ju redan de egna modellerna tappat likvärdigt IOM. Associationen
 

Bjorn1

Breitling
Har funderat lite och kommit fram till att jag trots allt gillar den, i vitt/stål...

Tycker om att ringen har lite brunt i sig.

Med 22mm stålband och i hyggligt lagomt format med quartz för 2000 plus moms så kan det komma att bli nästa jobbklocka :)
 

Bjorn1

Breitling
Tog faktiskt och köpte en A10. Kan uppdatera med lite intryck om intresse finns :)

Lade lite bilder här:
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1052760

Blev väldigt nöjd med klockan, riktig trevlig kvalitet för det priset tyckte jag. Safirglas och som vanligt en bra känsla runt byggkvaliteten från Armida.

Tyckte illa om länken, så den får nog leva på Nato ett tag. Gummi känns inte rätt heller. Kanske blir permanent NATO, eller kanske cordovan.

Ser inte riktigt ut som någon annan heller. På ett bra sätt, enligt min uppfattning. ;)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Lade lite bilder här:
http://forums.watchuseek.com/showthread.php?t=1052760

Blev väldigt nöjd med klockan, riktig trevlig kvalitet för det priset tyckte jag. Safirglas och som vanligt en bra känsla runt byggkvaliteten från Armida.

Tyckte illa om länken, så den får nog leva på Nato ett tag. Gummi känns inte rätt heller. Kanske blir permanent NATO, eller kanske cordovan.

Ser inte riktigt ut som någon annan heller. På ett bra sätt, enligt min uppfattning. ;)
Den är ju en dålig kopia av en 70-tals Rolex Daytona "Paul Newman"? Just nu en av dem mest hypeade och eftertraktade modellerna i vintage världen..
 
Topp