• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tycker det är hög tid att starta en egen tråd för våra älskade Snowflakes! Dessa verkar ju ha blivit omåttligt populära senaste tiden, och det verkar ju finnas en hel del här på KS. En snowflake var, av någon anledning, min drömklocka då jag började bli riktigt intresserad av klockor. Och nu ca 4 år senare, så sitter jag här med min fjärde i ordningen. Svårt att säga varför jag älskar dessa, men ni som vet, vet :) Fyll på med bilder i tråden med din/a!

Jag börjar med min nuvarande älskling...

9411/0, ca -75, snr: 842XXX, på Rolexlänk 9315 med 380 endlinks














 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Bra initiativ :)

Har själv haft tre. Den senaste äger jag för andra gången, en 7021 från 1968. Tämligen orörd men nyservad hos Rob :)

Här på ett strap från Bulang & Sons
image.jpeg


Min första, som även @theargonaut har ägt. Gick vidare till Mr chance. Var är den nu?

image.jpeg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kan du säga någonting om tavlan? Den ser cool ut men måste ju ha råkat ut för något speciellt.
Det jag läst är att på väldigt många flingor (Samtliga av mina 4 har haft detta.) ser tavlan ut på liknande sätt. Denna åldersförändring beror troligen på en kombination av tavelfärgen/lacken som användes och kontakt med fukt. Kallas bl.a. "dial rot", "mooncrater", "fuji-dial". Du kan läsa lite mer om det här... http://tudorcollectorsite.blogspot.se/p/submariner-model-7016-7021.html
 
Senast ändrad:

mega

Rolex
Inga dåliga flingor ni visar upp...
Ser att Scaramangas har mycket vitare tavla och visare (vilket jag gillar), är det servicetavla/visare eller bara en nyare modell som klarat tidens tand bättre ?
 

thomastheswede

Audemars
Åååååhh vilken jobbig tråd. Rub it in boys, rub it in. Hatar mig själv för att jag inte köpte några flingor när jag TÄNKTE köpa några flingor. "Action speaks louder than words" sa nån klok faan en gång.

Men fortsätt visa upp era vackra klockor!!!
 

UncleBear

Panerai
Så nöjd med min flinga och postat så mycket att jag skäms. Klockan är en 9411/0 från 1976. Tavlan är blå vilket inte syns på iphonebilderna nedan. Letar efter en fat font i blått och är grymt tacksam om någon hör av sig om tips.
Bilderna har som skrivits ovan postats tidigare och hoppas på överseende.
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Må gott!

Edit: Stavfel
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Letade bra länge efter rätt exemplar och Petige-Per sänkte samtliga förslag som jag presenterade - tills jag fick napp på denna. Full set uttagen ur butik på 90-talet av en anställd för dryga £200 om jag inte minns fel.

Då vet jag vilken det är, har pillat på den lite tom :)
 
  • Like
Reactions: Per
Topp