• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snowflakes in da house!

thomastheswede

Audemars
Ja det är knepigt med bevels, svårt att veta vad man ska tro numera när det känns som att varenda klocka (som säljs i USA...) har varit inne på facelift.
Min flinga är knivskarp och påstods ju vara ohyvlad och aldrig polerad men vad vet man?

image.jpeg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Fresh from service! Satte på ett B&S på flingan. Ser bra ut tycker jag! Här kommer en bildkavalkad. 7016/0 med serienr 74xxxx. Swiss only. Köpt ca 1971. Nån som vill fylla på med mer info?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Nyfiken fråga? Vad indikerar att klockan är köpt 71? Kollar nedan på den ND som HQ säljer, den har ju serie nr 761.xxx och han anger 1968? Din har 741.xx och anges 1971......vet att det där med serie nr är en luddig grej.....det som är intressant är ju att bägge X har SWISS only tavla. Bara nyfiken......
 

HerrGås

Omega
Nyfiken fråga? Vad indikerar att klockan är köpt 71? Kollar nedan på den ND som HQ säljer, den har ju serie nr 761.xxx och han anger 1968? Din har 741.xx och anges 1971......vet att det där med serie nr är en luddig grej.....det som är intressant är ju att bägge X har SWISS only tavla. Bara nyfiken......
Enligt Rob är Tudorn "tillverkad cirka 1968-1970". Farfar köpte den dock samtidigt som han köpte min red 1680 med serienummer 3,3mio och stämplad 'II 71, därav min misstanke om att köpet gjordes kring 1971. Själva tillverkningsåret för Tudorn kan ju således fortfarande vara 1968.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Enligt Rob är Tudorn "tillverkad cirka 1968-1970". Farfar köpte den dock samtidigt som han köpte min red 1680 med serienummer 3,3mio och stämplad 'II 71, därav min misstanke om att köpet gjordes kring 1971. Själva tillverkningsåret för Tudorn kan ju således fortfarande vara 1968.

aha...tack för klargörandet........kan ju a varit en hyllvärmare som du skriver....we will never know :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Ja, antar det. Angående Swiss only, har du någon mer information om hur vanligt det är och när de tillverkades?
Nä....men pratade om det med en kunnig person......under en kort period under slutet på 60 talet så var det troligen swiss only.....men det rimmar ju inte med Rolex vedertagna tidsaxel.....lite därför jag var nyfiken på årtalet på din.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Tycker att MN är ganska så överskattat. Ungefär som FAP och andra militärer. Milsubbar är absolut coola iom de faktiskt har en unik design medan detta bara är en gravyr och i vissa fall papper som styrker proveniensen. Småskrattar när priset är tre gånger mer än en vanlig men jag antar att de säljer så här dyrt numera.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5758.PNG
IMG_5757.PNG
hm. Ok, min 94010 är från 79. Antagligen dyklänk som gällde för den också då? Mest så man håller ögonen öppna om rätt länk dyker upp.

Hittade detta, 9401/0 utan dyklänk....9411/0 med dyklänk....intressant att de skrivit annat ref i katalogen 76100....helt annan klocka!??
 
Topp