• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygg och billig "guld" klocka?

ollkli

Rolex
2-Faktor
Snubblade över den här modden för ett tag sedan som jag gillar skarpt. Då slog det mig finns det något liknande som inte är moddat?

image.jpeg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Går säkert att googla men det är ju såå mycket lättare att fråga dig @yonsson :)
Hur ligger de till prismässigt och vart köper man dom smidigast? Blev lite sugen på att träna på 2 ton! Helst den svarta eller blåa med länk.
De har utgått sedan ett bra tag så det blir ebay osv. Priset beror i vanlig ordning på om personen vet vad det är för klocka eller inte, 2000kr-2500kr är väl rimligt om personen vet.
 

Omega87

Rolex
Du har säkert sett den innan kanske men flikar in den här ändå för tycker det är en av Seikos snyggaste modeller - SNZH57. Har själv SNZH55:an.
På bild två med en tvåtonslänk, ser ganska schysst ut! :)

IMG_20151108_133626.JPG
IMG_20151108_133603.JPG
 

PCB

Audemars
rätt roligt ,,seiko kommer undan med skamlösa rolexkopior,
vad skiljer dessa mot steinhart,invicta mfl.?
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Ok så om man gör kopior tillräckligt länge , då är det ok?:)
De har gått ifrån att planka Rolex mfl. väldigt mycket, finns eventuellt någon i produktion/restlager exempelvis den som @Asplund visade ovan. Sen har de vääldigt mycket eget och egna designer jämfört med andra märken, de är också ett av de företagen i klockbranschen som tillfört mest innovationer.
 

PCB

Audemars
De har gått ifrån att planka Rolex mfl. väldigt mycket, finns eventuellt någon i produktion/restlager exempelvis den som @Asplund visade ovan. Sen har de vääldigt mycket eget och egna designer jämfört med andra märken, de är också ett av de företagen i klockbranschen som tillfört mest innovationer.

ja jag ställer bara frågan,
har absolut inget emot seiko, men tycker ibland att det kan bli onyanserat,
vissa märken skriks det kopia om ,bara för att de har runda indexar,,,
ledsen för att de blev OT i tråden..gillar för övrigt SNZH55:an.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Ok så om man gör kopior tillräckligt länge , då är det ok?:)

Om du läser mitt inlägg en gång till så ska du se att det klarnar. Äh jag kan förtydliga åt dig.

Jag (observera ordet jag) tycker dessa gamla vintage two tone "kopiorna" är lite roliga att köpa på mig. Dem är helt enkelt härliga att klämma på. Att jag däremot inte tycker de är samma sak som ett nyskapat klockmärke vars enda anledning till att finnas på marknaden är att planka andra och ta betalt av ofta okunniga människor och ofta till överpris stämmer, det tycker jag inte.

Seiko är ett märke med över 100 års historia, massor av innovativa lösningar, allt in-house och till fantastiska priser, att det då av alla tusentals modeller dem skapat finns några "bastards" i garderoben är för mig inte särskilt underligt, det är därför skillnad. I min mening.
 

Omega87

Rolex
Om du läser mitt inlägg en gång till så ska du se att det klarnar. Äh jag kan förtydliga åt dig.

Jag (observera ordet jag) tycker dessa gamla vintage two tone "kopiorna" är lite roliga att köpa på mig. Dem är helt enkelt härliga att klämma på. Att jag däremot inte tycker de är samma sak som ett nyskapat klockmärke vars enda anledning till att finnas på marknaden är att planka andra och ta betalt av ofta okunniga människor och ofta till överpris stämmer, det tycker jag inte.

Seiko är ett märke med över 100 års historia, massor av innovativa lösningar, allt in-house och till fantastiska priser, att det då av alla tusentals modeller dem skapat finns några "bastards" i garderoben är för mig inte särskilt underligt, det är därför skillnad. I min mening.

Kunde inte sagt det bättre! Hårddiggar Seiko och har 7 st i min samling och flera på ingång.
 
Topp