• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygg panda chronograph

M3a

Cartier
2-Faktor
Hej alla! Som rubriken lyder är jag ute efter en snygg panda chronograph i prisklassen upp till 3k cirkus. Har kollat mycket Seiko men inget som lockar förutom deras vintage som förövrigt är omöjliga att få tag på. Ett plus är också om den sitter på länk. Har sneglat lite på Alpha daytona men vill helst undvika homage. Kom snälla med förslag :)
 

Buster

Friends of KS
victorinox-swiss-army-classic-chrono-silver-dial-mens-watch-241495.jpg

Victorinox chronograph classic 241495
Ligger strax över budget på bukten.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jag snor djärvt tråden och ber om tips om pandor som MAX är 38 mm. Alltså gärna under, alternativt 38 som bärs mindre. :)
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Jakten är ju en del av det roliga - börja leta efter en Seiko 6138-8020 Panda, jag har en sån och den är jättetrevlig, kan bara rekommendera. Sån här alltså:
image.jpeg

Runt 2000-5000 beroende på skick o så. Visserligen ganska svår att få tag på men det gör ju den eventuella fångsten mycket roligare. :)
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jakten är ju en del av det roliga - börja leta efter en Seiko 6138-8020 Panda, jag har en sån och den är jättetrevlig, kan bara rekommendera. Sån här alltså:
image.jpeg

Runt 2000-5000 beroende på skick o så. Visserligen ganska svår att få tag på men det gör ju den eventuella fångsten mycket roligare. :)

Så snygg! Från 1977? Pma nummer så swishar jag :D
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Jakten är ju en del av det roliga - börja leta efter en Seiko 6138-8020 Panda, jag har en sån och den är jättetrevlig, kan bara rekommendera. Sån här alltså:
image.jpeg

Runt 2000-5000 beroende på skick o så. Visserligen ganska svår att få tag på men det gör ju den eventuella fångsten mycket roligare. :)

Ja, den där var jäääkligt fin! :rolleyes: Var redo för köp men när du nämnde 40 mm blev jag lite ledsen.. Varför ska alla juveler vara så stora dammit! :banghead:
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Denna är rätt schysst! Sett den förut. Ser ut att vara i schysst originalskick. Subdial-visarna ser ganska smala ut dock, osäker om de är original, de är lite smalare än mina men den är ju från -73 och min från -77 så det kanske var någon skillnad i "årsmodell".
Är dåligt påläst på dessa, så har ingen koll på de små detaljerna :( Serienumret på baklocket säger väl -77?
 

M3a

Cartier
2-Faktor
Jakten kan vara rolig ibland men är inte så speciellt jakt sugen. Har snöat in mig totalt på panda så alla tips uppskattas. :D
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Är dåligt påläst på dessa, så har ingen koll på de små detaljerna :( Serienumret på baklocket säger väl -77?
Ändå så valde du ett bra objekt! Ser som sagt bra ut i mina ögon, men jag har ju inte superkoll heller ska jag säga även om jag läste på en del inför mitt köp.

Det kanske det gör, tyckte det stod -73 i annonsen men läste väl lite slarvigt. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ändå så valde du ett bra objekt! Ser som sagt bra ut i mina ögon, men jag har ju inte superkoll heller ska jag säga även om jag läste på en del inför mitt köp.

Det kanske det gör, tyckte det stod -73 i annonsen men läste väl lite slarvigt. :)
Ja, det står -73 i annonsen, men på baklocket börjar serienumret på "7". Hur tycker du tavlan ser ut, med tanke på om några visare är felaktiga? Verkar ju finnas en del aftermarkettavlor till den där. Finns det några "tells" att kika efter?
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Ja, det står -73 i annonsen, men på baklocket börjar serienumret på "7". Hur tycker du tavlan ser ut, med tanke på om några visare är felaktiga? Verkar ju finnas en del aftermarkettavlor till den där. Finns det några "tells" att kika efter?
Ah ok, får erkänna att jag inte har nån vidare koll på hur man tyder Seikos serienummer. Tycker tavlan ser bra ut. Den största tellen är om tavlan inte har linne-mönstret som den ska ha. Det andra jag kikar på är hur texten ser ut - Suwaloggan till höger om centrum i tavlan ska vara ganska tunn och crisp. Ofta är de ganska feta, texten likaså. Visarna är svårare att avgöra tycker jag. Kollar på längden och bredden på visarna och även färgen på kronografvisaren. :)
 
Senast ändrad:
Topp