• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snygga till slagmärke på ringen?

kluster

Breitling
Hej,
Någon som vet om det går att laga/snygga till ett litet märke på en svart bezel?
Märket är verkligen litet, men metallen lyser igenom. Klockan är en svart Omega Seamaster 300.

Någon duktig hantverkare borde kunna lägga i lite färg och polera lite? :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Hej,
Någon som vet om det går att laga/snygga till ett litet märke på en svart bezel?
Märket är verkligen litet, men metallen lyser igenom. Klockan är en svart Omega Seamaster 300.

Någon duktig hantverkare borde kunna lägga i lite färg och polera lite? :)



Vill inte vara den som är den, men en bild skulle göra det lättare i all välmening! Går säkert och lägga i färg eller något, frågan är bara om det blir så mycket snyggare än det är nu.
 

kluster

Breitling
Informationen kommer ligga till grund till om jag kommer köpa justa denna klocka. Det lite småmärken på 3-4 ställen på ringen.
Här kommer en bild :)

märke_smp.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Informationen kommer ligga till grund till om jag kommer köpa justa denna klocka. Det lite småmärken på 3-4 ställen på ringen.
Här kommer en bild :)

märke_smp.jpg

Kl 10 så går det nog inte, däremot kan du väl prova med spritpenna kl 11, eller någon annan vattenfast färg. Tyvärr är det ju inte lös incert på den klockan, så det kostar en slant och byta hela delen med vridningen. Ser inte så farligt ut på bild kan jag tycka, är ju lite charmigt med små skavanker.
 
Köp ingen ny klocka för du kommer reta till döds om du får ett märke på den. Köp en välanvänd begagnad och njut av att du köpt en fin klocka till halva nypriset.
 

kluster

Breitling
Det där är inget att anmärka på! Du ska ju använda klockan och inte ha den i skåpet liggandes...


Nä det är väldigt lite egentligen även om jag helst gör mina egna repor.. :)

Problemet är att den är så högt prissatt att den tom skulle vart dyr utan en skråma.

Men vill man ha så är det väll bara att öppna lädret som vanligt antar jag.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Oj, bilden ser ju att vara tagen från ett mikroskop. Jag skulle inte ligga sömnlös angående de där. På vissa klockor kallas det t om patina och anses vara fint. Men vad vet jag, dina preferenser kanske är andra.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Grodan har en poäng! Den där typen av klockor skall användas, tycker själv att de är snyggast lite småslitna.
 

Peddjy

Cartier
Tänk på att det är ett enormt förstorat foto också. Lär synas mycket mindre i verkligheten, typ nästan inte alls!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Risken är att det blir värre om du börjar trixa med spritpennor och annat... acceptera märkena eller köp en annan klocka är mitt råd. Går märkena ens att se utan lupp? ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Köper du en ny ring så kommer du garanterat få tillbaka liknade märken inom 14 dagar.
Går aldrig att undvika om du ska använda klockan.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Men kom igen.. Du kommer skapa värre saker på en vecka.

Om du inte tänkt linda in den i bubbelplast innan du lämnar sängen?
 

JayJay

Rolex
Köp ingen ny klocka för du kommer reta till döds om du får ett märke på den. Köp en välanvänd begagnad och njut av att du köpt en fin klocka till halva nypriset.
Alla är vi olika. Jag tror jag hade stört mig en hel del på märken som inte är "mina" på en beg sportklocka . På framförallt min U1:a kan jag istället rent av njuta av dem. Å andra sidan har jag inget problem med att det finns bruksspår på vintage... för mig är förhållandet till fenomenet lite knepigt men som tumregel gäller nog att om klockan är modern vill jag ha åsamkat märkena själv.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Tycker det kan vara rätt skönt att någon redan har fått gå igenom första repan. Köper man helt nytt kommer första repan oundvikligen hur försiktig du än är. Men sportklockor är ju till för att användas, det kommer bli svårt att hitta en begagnad klocka utan en enda liten skråma. Det är bara att köra med andra ord :)
 
Alla är vi olika. Jag tror jag hade stört mig en hel del på märken som inte är "mina" på en beg sportklocka . På framförallt min U1:a kan jag istället rent av njuta av dem. Å andra sidan har jag inget problem med att det finns bruksspår på vintage... för mig är förhållandet till fenomenet lite knepigt men som tumregel gäller nog att om klockan är modern vill jag ha åsamkat märkena själv.


Mitt inlägg var mer riktat till trådskaparen som tydligen retar sig på några småprickar. Personligen lider jag inte så värst mycket av några dings här och där.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Det är alltid mycket märken på ringen, men det är liksom det som är meningen.
Tänk om det inte vore alla tags och den ojämna betongen i karusellen t ex.
nurburgring.jpg


Här vid brunnchen. Trevligt trevligt.
:blackalien::woot:
 
Topp