• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggast logotyp har helt klart...

lion.jpg

Jag hade verkligen velat tycka att GS-loggan är vacker, då innehållet är i toppklass, men icke.
Den är så tafflig och grov att den kunde vara komponerad av en 8åring.
Jag förstår inte om det är ett lejon eller ett fabeldjur.
Huvudet är urdåligt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag hade verkligen velat tycka att GS-loggan är vacker, då innehållet är i toppklass, men icke.
Den är så tafflig och grov att den kunde vara komponerad av en 8åring.
Jag förstår inte om det är ett lejon eller ett fabeldjur.
Huvudet är urdåligt.
Rent detaljmässigt är ju exempelvis Omegas sjöhäst snyggare, men jag gillar lejonet för symbolvärdet. :)
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tyvärr ingen riktig bild men googlade fram dessa:
e3cb1785.jpg

kronografklar.jpg


Vet faktiskt inte om de egentligen gjorde några klockor eller bara att de importerade med egen logga?
Här finns ju en breitling med båda loggorna, även lemania osv finns med båda loggorna.
Breitlingstockholm.jpg


EDIT: Jag är såå seg :D

Fyller på med en till skön variant på KS-logga...




 

niclashill

Cartier
Föredömen: Vacheron har tidlös, skön medeltidslogga. Rolex enkel och effektiv. Jaeger skönt teckensnitt. Breitlings är snyggt sann till aviator-historien. AP klassisk. I korthet - klockmärken är generellt duktiga på loggor (text i olika form)/emblem (övriga märken).
 
  • Like
Reactions: jhm

morrism

Audemars
Jag hade verkligen velat tycka att GS-loggan är vacker, då innehållet är i toppklass, men icke.
Den är så tafflig och grov att den kunde vara komponerad av en 8åring.
Jag förstår inte om det är ett lejon eller ett fabeldjur.
Huvudet är urdåligt.


Vad är det som dinglar mellan bakbenen?
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Känns ju trist att säga men jag tycker att Omegas logga är snyggast. Är väldigt svag för grekiska alfabetet och det är väldigt stilrena linjer :)
2000px-Omega_Logo_svg.png

Annars röstar jag på Grand Seiko, sköna medeltidsvibbar som, på gränsen till tacky förvisso, håller sig på rätt sida gränsen ;)
 
Topp