• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste färgen på urtavlan?

Mangusta

Cartier
Du får bara välja en färg på urtavlan forever and ever. Inga "om och men och det beror på vilken klocka det är" utan skriv bara vilken färg du dras till mest. Som del två i frågan så får du gärna skriva om din favoritfärg även passar till det mesta när det gäller kläder eller om det är en hopplös färg som orange men att du struntar i att den inte passar med något. Kör!
 

vonhall

Rolex
Gillar vit urtavla allra bäst! Det fungerar till alla kläder plus att det är snyggt och som extra bonus enkelt att avläsa tiden! Har man en klocka med vit urtavla på länk så fungerar det till alla kläder!
 

Mangusta

Cartier
Gillar vit urtavla allra bäst! Det fungerar till alla kläder plus att det är snyggt och som extra bonus enkelt att avläsa tiden! Har man en klocka med vit urtavla på länk så fungerar det till alla kläder!

Har funderat på det där med vit urtavla... om det är lättast att avläsa tiden på den? Tycker ni andra att det är så? Hade en silver med silvervisare i en vecka och det var ju helt hopplöst att se vad klockan var både i ljus och mörker. Aldrig mer silver!

Jag tycker blå brukar vara finast och min partner gillar bara svarta urtavlor. Tror inte blått passar till alla kläder dock. :(
 

AgE

Omega
Svart för mig. Gillar inte svart annars och bär nästan aldrig svart i övrigt (föredrar mörkblått på kläder och brunt på skor), men just på urtavlor är det perfekt. Svårt att förklara varför, jag kanske är färgad av att många av mina favoritklockor har svart urtavla (sub, GMT, speedy, AP RO - förvisso även snygg i vitt). Svart tavla är dessutom i princip omöjligt att mismatcha oavsett vad man har på sig.
 

Danielle

Panerai
Hmm... Kikar man på din avatarbild så kan man förstå det..:)
Själv lutar det nog åt svart. Har haft alla möjliga färger och kikar alltid lite extra på klockor med ljus/vit tavla. Men kikar man i lådan kan man ju se att det ÄR svart som gäller..

Man har ju oftast en favoritfärg, men det kan ju vara kul att variera sig lite också :)
 

Mangusta

Cartier
Svart för mig. Gillar inte svart annars och bär nästan aldrig svart i övrigt (föredrar mörkblått på kläder och brunt på skor), men just på urtavlor är det perfekt. Svårt att förklara varför, jag kanske är färgad av att många av mina favoritklockor har svart urtavla (sub, GMT, speedy, AP RO - förvisso även snygg i vitt). Svart tavla är dessutom i princip omöjligt att mismatcha oavsett vad man har på sig.

Men passar verkligen svart till allt? Är inte vitt ett säkrare kort om man bara tänker på att klockan ska passa till alla kläder och inte vilken färg man tycker är snyggast? Vad tycker panelen?
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Lätt! Seagull 1963:s "Cream Dial". Hur snyggt som helst, passar till allt:happyhappy:.
dscf9442-L.jpg
8575133740_73d7a879b6_h.jpg
 

AgE

Omega
Men passar verkligen svart till allt? Är inte vitt ett säkrare kort om man bara tänker på att klockan ska passa till alla kläder och inte vilken färg man tycker är snyggast? Vad tycker panelen?

Klart man kan ha olika uppfattningar om detta men jag har iaf aldrig känt att svart inte passar till det jag bär. På en renodlad dressklocka hade jag nog iofs troligen valt vitt men enligt öppningsposten fick man ju inte säkra upp sig på det sättet.. Sedan är jag inte tillräckligt vuxen för att lägga pengar på en dressklocka, tycker min speedy (svart tavla) funkar till kostym i vardagen även om det kanske är "fel" enligt traditionella stilregler.
 

Mangusta

Cartier
Klart man kan ha olika uppfattningar om detta men jag har iaf aldrig känt att svart inte passar till det jag bär. På en renodlad dressklocka hade jag nog iofs troligen valt vitt men enligt öppningsposten fick man ju inte säkra upp sig på det sättet.. Sedan är jag inte tillräckligt vuxen för att lägga pengar på en dressklocka, tycker min speedy (svart tavla) funkar till kostym i vardagen även om det kanske är "fel" enligt traditionella stilregler.

Alla gör självklart som man vill och visst funkar blått och svart tillsammans men personligen har jag lite svårt för just den kombon men så är jag ju oerhört petig också. :bag: Och det stämmer att jag uteslöt att man fick säkra upp sig för då hade det blivit väldigt många "om och men" svar. Jag vill bara veta allas favoritfärg om man måste välja en. :)
 

Mangusta

Cartier
Klart man kan ha olika uppfattningar om detta men jag har iaf aldrig känt att svart inte passar till det jag bär. På en renodlad dressklocka hade jag nog iofs troligen valt vitt men enligt öppningsposten fick man ju inte säkra upp sig på det sättet.. Sedan är jag inte tillräckligt vuxen för att lägga pengar på en dressklocka, tycker min speedy (svart tavla) funkar till kostym i vardagen även om det kanske är "fel" enligt traditionella stilregler.

Jag gillar katten förresten! Är det din katt? :)
 
Topp