• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste månfasklockan?

Galaxy

Rolex
Tjenare! Antingen finns ingen tråd, eller så letar jag dåligt, hur som helst:

Gått och blivit mer och mer frälst i månfasklockor på sista tiden, och är riktigt sugen på att köpa en. Dock får det förmodligen vänta en stund, men man kan i alla fall börja drömma.
Högt på min lista ligger denna IWC Portugese, REF IW502306 (även en och annan PP skulle nog få rum):
iwc-portuguese-IW502302_MED.jpg


Så, vilken klocka med månfas tycker du är snyggast?
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Den där IWC'n är inte att leka med, såg den live inne på Jarl Sandin och jag höll på att tappa hakan!

Men hade jag fått välja fritt bland månfasklockor så hade denna legat bra till, även fast det finns många andra som är sjukt grymma också:

Patek-Philippe-Nautilus-Ref-52761A-blackdial.jpg


Patek Philippe Nautilus Ref. 5726
 

SJ Smythe

Cartier
Tycker JLC Ultra Thin Moon 39 är nära på fulländad estetiskt men tyvärr behöver jag en mindre månfasklocka, gissar att runt 36 mm är vad jag är ute efter.

Så, vad finns det där ute, vintage eller nytt, som uppfyller kriterierna ca 36 mm och en design som påminner om JLC:n?

Tacksam för tips!
 
Topp