• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste motorsportklockan?

Jag har stora problem med att hitta en klocka associerad med motorsport.
De flesta blir lätt smaklösa och överdrivna med helt vansinniga färgkombinationer och visare som knappt går att utläsa.
Det känns verkligen som att jag har kört fast.
Det vore grymt kul att få lite tips på schyssta klockor som har något att göra med motorsport! :)

Posta på!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
rolex_vintage_daytona_three_color_multi-layer_paul_newman_dial_ref_6239_1_9m_serial_circa_196_30611839.jpg
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har inte mycket att tillföra, men Speedmastern marknadsfördes väl som motorsportklocka innan den associerades med andra snabba fordon.

Intressant tråd dock. Är nyfiken på ämnet själv!

//Johan
 

UNO

Panerai
Det finns inte många räcerförare som har klocka om bryr sig om den faktiskt, de har fokus på nästa lopp och har de inte det så är de snart borta.

Jackie Stewart köpte en Rolex när han brejkade och vann samtidigt Rolex respekt.

I dag är det väl Richard Petty som är mest ikonisk, stål Daytona åt fel håll med kronografknapparna uppskruvade för jämnan.
Att The King har klockan åt fel håll beror enl säker källa på hans trasiga axel, konsekvenser av måånga resor in i muren.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Men va fan, jag må gilla Rolex. Men det är inte mer motorsportklocka än Theorema... Det blir lite fånigt att Rolex och the Rolex-crowd försöker muta in varenda coolt område som rolle turf. Vi ska tex inte glömma att Rolex blev RATADE av NASA. För att Daytonan var för dålig som rymddinka.

Heuer är det enda klockmärket med bred och genuin motorsportkoppling.

:D
 
Topp