• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste motorsportklockan?

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Snyggaste motorsportkockan vet jag inte om det är men lite racing är det väl ändå över dessa Tissot? Tycker den verkar rätt grym ändå och för en rimlig slant för en vanlig dödlig, runt 4000kr kan man få tag på en sånhär. Ingen som har klämt på en sånhär?

 

Perz

Omega
Chopard Mille Miglia GTS har en gångreservindikator i form av en bränslemätare. Vet inte om det är särskilt snyggt, men rätt cool idé ändå. :p
Chopard-Mille-Miglia-GTS-Power-Control-1.jpg
 

Hazmania

Omega
Jag tänker (kanske felaktigt) att motorsport-klockor bör ha en tachymeter skala. Men på Monaco modellen saknas det. Hur kommer det sig?
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Hehe missade den detaljen, blev ännu fräckare då.
Men om det är snyggt låter jag vara osagt...
Jag har alltid gillat den. Hur cool och genomtänkt som helst. Mille miglia= 1000 engelska mil, som syftar till den Italienska biltävlingen som kördes första gången 1927. Den riktigt andas bensin och klassisk racing.
 

Kaha

Omega
Jag har alltid gillat den. Hur cool och genomtänkt som helst. Mille miglia= 1000 engelska mil, som syftar till den Italienska biltävlingen som kördes första gången 1927. Den riktigt andas bensin och klassisk racing.
Skall man vara riktigt petig så syftar namnet på 1000 romerska mil, romarna tog med sig den till sina kolonier och idag är det engelsmännen som använder den gamla längdenheten. (Namnet mil kommer f ö också ifrån millem (=1000), en romersk mil var avståndet en marscherande trupp gick på tusen dubbelsteg. Varje steg var 80 cm, ett dubbelsteg 160 cm, en mil blev då 1,6 km)
 

ZtaFfaN

Cartier
2-Faktor
Skall man vara riktigt petig så syftar namnet på 1000 romerska mil, romarna tog med sig den till sina kolonier och idag är det engelsmännen som använder den gamla längdenheten. (Namnet mil kommer f ö också ifrån millem (=1000), en romersk mil var avståndet en marscherande trupp gick på tusen dubbelsteg. Varje steg var 80 cm, ett dubbelsteg 160 cm, en mil blev då 1,6 km)
Åååååh en messerschmitter!;)
Men... skall man vara riktigt petig så är en romersk mil omkring 1.483 meter och inte 1.600 meter.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mil
http://www.historiskaord.se/2012/03/mil-meter-och-andra-matt/ :cigar:
Klockan är hur som helst väldigt fin tycker jag:)
 
Topp