• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Snyggaste Natot till en Pepsidykare?

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Sitter och kikar och funderar på vad man kan har för Natoband på en Pepsi Seiko? Enfärgat blått eller svartrött av Bondmodell, är väl vad jag kommer fram till.

Tips sökes på nåt annat, även icke-Nato. Gärna med bild.

Ber om ursäkt för en fruktansvärt dålig mobilbild tagen in-action under pågående takbyte. Notera den manliga traktorn i bakgrunden :lol:



Edit:hittade en bättre bild.



Uploaded with ImageShack.us
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Snyggaste Natot till en Pepsidykare?

Alla blandningar med rött, vitt, blått och svart kan man väl testa iaf?!
Uppskattar att Du betonar hur viktigt det är med färgmatchning, det finns folk här som vägrar inse det... :eek:
 

David

Bödeln
Jag röstar antingen norskt eller rosa.

d84d953a.jpg
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Tycker det kan bli lite pajigt och svag estetik med för mycket matchning. Kontraster blir lite intressantare. Tycker olivfärgat passar pepsi bra. Men smaken är olika, och det är min högst personliga åsikt :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Rico skrev:
Tycker det kan bli lite pajigt och svag estetik med för mycket matchning. Kontraster blir lite intressantare. Tycker olivfärgat passar pepsi bra. Men smaken är olika, och det är min högst personliga åsikt :)


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk


+1 på det. För mycket matchning ger ofta snygga bilder och kan se snitsigt ut på instagram...men in the flesh är det svart som gäller IMO......
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Gillade bäst dessa då jag ägde en...

Sandfärgat matchande med index och visare...
IMG_2235.jpg

20120414_101452.jpg


Vitt gummi på sommaren...
20120722_112005.jpg


Svart flatvent, mest likt originalet på en vintage Seikodykare...
IMG_2514.jpg

20120612_075753.jpg


MM-liknande aftermarketgummi, som matchar bezelntaggarna lite coolt...
IMG_2272.jpg


Klassiskt jubilee...
20120618_164528.jpg
 

carlanton

Audemars
Tycker ändå att den fungerar bäst på jubileelänken, alternativt ett lite grövre gummiband. Jag provade nato på min SKX, men insåg snabbt att det inte alls fungerar bra ihop med vatten!
 

mace

Cartier
2-Faktor
Denke skrev:
+1 på det. För mycket matchning ger ofta snygga bilder och kan se snitsigt ut på instagram...men in the flesh är det svart som gäller IMO......

Snälla, gör roliga-slips-liknelsen igen. ;)
Håller med, fast jag säger grått istället för svart som oftast blir för hårt.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
LongCon skrev:
Gillar den här combon
IMAG1642-1-1.jpg


Sand Zulu från Singular.

Jag älskar den klockan :!:

Tycker att sand funkar klockrent, även den ljusare vi såg längre upp. Norskt kan också funka men vitt gummi..... njae. Kanske på en patinerad klocka och ett patinerat vitt gummi isåfall. Är ju snabbt gjort att smutsa ned grejerna om man vill det...
 
Tycker detta lirar rätt bra...
Be mig inte att färgbestämma det bara.
Krusbärsbusksgrönt??? Oliv kanske....
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1354115792.564593.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1354115792.564593.jpg
    75.5 KB · Visningar: 591
Topp