Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Snyggaste Omega modden jag sett!

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Depp-Erik, 16 november 2015.

1. Depp-Erik
    Trådstartare

Depp-Erik Stadsbo

Eurenius, Patrik72, Niclas och 4 andra gillar detta.
  2. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Blev rätt coolt! Men skulle nog kännas lite franken att bära, speciellt om det inte passar 100.

Arsius11 gillar detta.
  3. Andreas A

Andreas A Bonde

Från:
    Hemma
    Det blev ju mycket snyggare än med originalbezeln tycker jag.

4. DrDre

DrDre Friends of KS

Inte alls dumt

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Nja, varför "förstöra" en av de absolut snyggaste "moderna" Omegadykarna?

Arsius11 och Pilot gillar detta.
  6. Depp-Erik
    Trådstartare

Depp-Erik Stadsbo

Håller med om att originalet är grymt snygg men i min mening så är det visarna och tavlan som är den stora styrkan. Tycker helt enkelt detta var stråt vassare, och för att citera en god vän som drev en gitarraffär "original är för gubbjävlar" ;)

theargonaut gillar detta.
  7. FilipF

FilipF Biskop

Från:
    Stockholm
    Faktiskt ganska okej!

8. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Håller helt med om att det är kul med smp-moddar, jag tycker nästan att modellen bjuder in till det eftersom det finns så oändligt många delar att byta mellan. Just den du visar är dock inte någon av mina personliga favoriter - iom att man även har slängt in en PO-sekundvisare och en non-ac tavla (2230) med vitguldsindex blir det lite väl mycket av en nästan-PO tycker jag. Internationellt såg man dock dessa då och då för ganska många år sen, när PO 2500 var ny och dyr och smp-delar billiga och lättillgängliga. Och framförallt, som du säger är vridringen för hög - glaset blir lägre än ringen istället för tvärtom. Jag skulle nog hellre köra vågig tavla och svärdsvisare i en PO 2500 isf!

De vanliga vridringarna passar däremot att byta mellan smp:s (utom smp-c såklart) och jag tycker själv att det är kul att ha två att kunna växla mellan. Ringen på 2254 är väl mest allround som "extradel", den funkar ju både på den svarta bonden med skelettvisare, americas cup-modellerna som alternativ till vitguldet och även (åtminstone i min skeva värld) på gmt:n 2234.50 så som jag själv kör just nu (http://klocksnack.se/threads/smp-modd-årets-beater.40553/). Lite sugen på att byta ut den mot en 2231.50 dock, tror att den också skulle också kunna funka med svart vridring trots case i titan...

9. joca

joca Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gillart! :)

10. Depp-Erik
    Trådstartare

Depp-Erik Stadsbo

Typ så alltså? ;) Detta är ett fotomontage dock, fler finns här http://forums.watchuseek.com/f20/just-mixing-up-158196.html
    Men är tavlorna och visarna kompatibla?

Kollade din tråd, gillar också 2234.50 SKARPT men har också lite svårt för den original bezeln, det blev bättre med den svarta du bytte till men PO bezeln är bland snyggaste jag sett på länge. :)

11. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Jag vet faktiskt inte riktigt hur det är med tavlor och visare på PO:n, vid närmare eftertanke känns det ju osannolikt att det skulle passa med datumrutan osv när verket är ett helt annat. Vet bara att jag sett kombinationen på bild för länge sen, kan absolut vara samma photoshoppade bilder och kombinationen bra bildminne+dåligt textminne som spökar lite här...

GMT-ringen är bättre i verkligheten tycker jag, stör mig mer på att den är mjukare i kanterna och blankpolerad än på insertet faktiskt. Men visst, jag har ju plockat av min, så jag är väl uppenbarligen inte heller helsåld på den...

12. Depp-Erik
    Trådstartare

Depp-Erik Stadsbo

Låter rimligt, tyvärr :p

Jag tror att jag tycker att GMT bezeln som är inte är till hälften svart är snyggare än originalet. Vet inte vilken ref den satt på men tror det är samma material som 2234 men den är helt "metallfärgad" med svarta siffror.

13. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Kan inte heller referensen men modellen kallas "great white", den är identisk med den vanliga gmt:n förutom färgerna på insert och tavla. Lite speciell med den vita tavlan, men cool sommarklocka!

14. Depp-Erik
    Trådstartare

Depp-Erik Stadsbo

Just det ja!
    Jag tror att det insertet på 2234 hade suttit som en smäck.

15. frere

frere Biskop

Från:
    Uppsala
    Absolut!
    DSC03720.jpg
    (http://forums.watchuseek.com/f20/2234-50-gmt-pics-all-silver-great-white-bezel-283239.html)
    Delar dyker upp på forumen ibland, men mest från USA tyvärr. I princip alla bezels finns också hos ofrei, dock dyra iom att man inte bara kan byta insert (350$ typ - sen ska man hitta nån som vill bygga franken om man inte vågar ge sig på det själv).

Depp-Erik gillar detta.
  16. romanov

romanov Borgare

Från:
    Stockholm
    Det var snyggt!

17. nöt

nöt Biskop

Fult tycker jag. 2254.5 är ju den enda snygga Omega gjort sen 60-talet.

theargonaut gillar detta.
  18. Anders Svensson

Anders Svensson Bonde

Från:
    Malmö
  19. nöt

nöt Biskop

20. Anders Svensson

Anders Svensson Bonde

Från:
    Malmö
    Nej blev lite fel där. Men den är fin.

eriksson850 och Gummo gillar detta.
  21. nöt

nöt Biskop

Okej :)

22. Oscaro

Oscaro Biskop

Grymt bra tycker jag!

23. Swivellink

Swivellink Torpare

24. livhusaren

livhusaren Torpare

jäklar !

Har ägt många omega, men denna tar priset !

25. nn75

nn75 Bonde

26. jarrebarre99

jarrebarre99 Biskop

Från:
    GBG
    Riktigt bra.

27. Daniel1978

Daniel1978 Bonde

Lyckad modd, dock så är 2254.50 läcker original, inte annat än att jag saknar min gamla :(

28. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Helt klart snyggare, synd bara att passformen är riktigt 100