Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

SNZF blir FFF

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Crispie, 11 augusti 2016.

1. Crispie
    Trådstartare

Crispie Bonde

Hallå,
    Blev ganska nöjd med min modd av en Seiko SNZF och vill gärna dela med mig och kanske inspirera någon. För jävla roligt var det och en häftig känsla, men satan så pilligt. :)
    Har du funderat på en modd själv så kan jag starkt rekommendera det. Men förbered dig noga och läs flera av de utomordentliga trådar som redan finns här på forumet!

Har förstått att detta är en av de vanligaste moddarna som flertalet innan mig har gett sig på så inte så orginellt kanske men man måste börja med nått.

Det visade sig faktiskt vara en relativt enkel utmaning detta och det svåraste måste jag säga var att få dit de nya visarna, men "tejp-tricket" som jag plockat upp i någon av trådarna här på KS räddade mig tillslut.

Visare, vridring och tavla köpt från Dagaz för cirka 800:-
    SNZF köpt från Skywatches för cirka 1.650 inkl. tull
    En del verktyg som jag kände att jag behövde inköptes från CousinsUK t.ex. Visarborttagare, dammblåsare mm. Man klarar sig på bra på enkla verktyg men visarborttagaren uppskattade jag faktiskt.

Tog inte jättemånga bilder under loppets gång då jag var fullt uppe i det. Några före och eftrrbilder kommer dock här. Har nu satt den på ett marinblått/lilaish zulu/nato från Royalstraps.

image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg
    image.jpeg image.jpeg image.jpeg

Littera69, elfving, JayLar och 10 andra gillar detta.
  2. danieljakobsen

danieljakobsen Torpare

Från:
    Lund
    Snyggt!

Crispie gillar detta.
  3. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Bra jobbat, snyggt moddat.

Crispie gillar detta.
  4. FelixLidforsen

FelixLidforsen Torpare