• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Softa jobb - vi gör en komplett lista!

Här listar vi softa jobb.

Låt mig börja:

Jobb:
Journalist på Dagens Industri.
Motivering:
Ett antal journalister har pga "undersökande journalistik" fått surfa på pr0n-, trorrent- och streamingsidor de senaste veckorna. Jobbet har bestått i att notera vilka svenska bolag som gör reklam.
Betyg (noll till fem kuddar):
4:a, de behövde ju notera lite under tiden, det förstörde möjligheten till 5:a
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Cykeldräng.
Snacka skit med sköna pajsare, sovmorgon varje morgon, behöver ingen utbildning, behöver aldrig jobba hemma, kan jobba så mycket man vill. Har råd med bra klockor. 10/10.
 

Gurgel

Cartier
Finns det verkligen softa jobb som också inbringar tillräckligt med deg för lyxartiklar såsom ex klockor? Jag har då aldrig träffat någon som tjänar bra med deg utan att behöva jobba mycket och hårt. Visst kan man jobba i em fabrik och plocka ut 20k netto, kanske lite till om man jobbar nätter och helger. Men om man ska ha råd med lyx behöver man ju mer än så...
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Skulle kunna tänka mig att åka runt och prova 3-stjärniga restauranger och recensera dem i någon blaska. Kunde även få med några hotellrecensioner samtidigt.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Finns det verkligen softa jobb som också inbringar tillräckligt med deg för lyxartiklar såsom ex klockor? Jag har då aldrig träffat någon som tjänar bra med deg utan att behöva jobba mycket och hårt. Visst kan man jobba i em fabrik och plocka ut 20k netto, kanske lite till om man jobbar nätter och helger. Men om man ska ha råd med lyx behöver man ju mer än så...
Jo då.

Hade en soft tjänst en gång, satt mestadels och kollade på filmer & serier. Mycket böcker också, allt möjligt man kunde hitta på. Surfa på nätet osv. Allmänbilda sig, äta, strecha lite osv.
40h/vecka, 06-15. Kul i början att få bra betalt för att inte göra så mycket, men det är inte hållbart i längden. Funkar säkert för vissa lata men om man är sprallig & vill röra på sig så blir man snabbt uttråkad. Har en ny roligare tjänst nuförtiden.
 

Gurgel

Cartier
Jo då.

Hade en soft tjänst en gång, satt mestadels och kollade på filmer & serier. Mycket böcker också, allt möjligt man kunde hitta på. Surfa på nätet osv. Allmänbilda sig, äta, strecha lite osv.
40h/vecka, 06-15. Kul i början att få bra betalt för att inte göra så mycket, men det är inte hållbart i längden. Funkar säkert för vissa lata men om man är sprallig & vill röra på sig så blir man snabbt uttråkad. Har en ny roligare tjänst nuförtiden.
Helt otroligt. Här jobbar man alltså häcken av sig i onödan... Men jag förstår att det var trist, jag fixar inte en enda dag utan stress, blir sjukt uttråkad om jag får ens lite tid över.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Ett jobb jag klart blir sugen på/tror jag kan göra bättre än alla jag stött på:
Mäklare.
Alla jag mött har vänligt haft med sig nycklar öppnat dörren, samt skrivit kontraktet. Ja här tror jag man kan göra mer... För vad man betalar...
 

kalufsen

Panerai
Ett jobb jag klart blir sugen på/tror jag kan göra bättre än alla jag stött på:
Mäklare.
Alla jag mött har vänligt haft med sig nycklar öppnat dörren, samt skrivit kontraktet. Ja här tror jag man kan göra mer... För vad man betalar...
Haha de behöver inte göra mer, lägenheter säljer sig själv :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Dörrvakt känns soft, då man får träffa både mycket folk, och så får man ju flasha med sin Bratte alternativt något annat exklusivt märke. Extra plus att man får dunka på folk som beter sig lite fylleilla :D:blackeye::cigar::p:cool:.
 

Bottega

Cartier
Fastighetsskötare eller trädgårdsmästare känns som ett ganska soft yrke. Håller på göra business med en trädgårdsmästare, han verkar ha det riktigt soft om dagarna så som han berättar. Vintrarna lite lugnare, då klipper han träd. Somrarna så är han ute och fixar i folks trädgårdar och buskar!
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Ett jobb jag klart blir sugen på/tror jag kan göra bättre än alla jag stött på:
Mäklare.
Alla jag mött har vänligt haft med sig nycklar öppnat dörren, samt skrivit kontraktet. Ja här tror jag man kan göra mer... För vad man betalar...

Inte mäklare själv men jag tror det är så att i dagsläget så säljer objektet sig oftast ganska enkelt absolut
Men att faktiskt få uppdraget att sälja bostaden är desto svårare med den konkurrens som finns (iallafall i Sthlm) det är nog svårare
Samt att mer eller mindre arbeta em/kväll 6 dar i veckan
 
Topp